Ujel vlak
Závod Brest Atlantiques se blíží ke konci. Trimarany Macif a Actual Leader poznaly, jak to vypadá, když vám ujede vlak. Maxi Edmond de Rothschild naskočil do posledního vagónu a pohodlně se veze k cíli.
Maxi Edmond de Rothschild má za sebou Azory a do cíle mu zbývá 1000 mil. Usadil se před studenou frontou a letí do cíle. Fronta je expresem, který pomůže překonat poslední den a půl na moři.
Před rovníkem měl Maxi Edmond de Rothschild náskok na své pronásledovatele méně než 400 mil. Podařilo se mu ale projet rovníkové tišiny bez zdržení a navíc daleko na východě. Spolu s příznivým pasátem, který byl za tišinami stočený trochu víc k východu, se mu podařilo proplout jen 100 mil západně od Kapverd. Hlavně však se dokázal dostat do studené fronty, která zasahovala svým okrajem až na úroveň Karibských ostrovů. Nyní je náskok 1200 mil.
To bylo pro poslední dny závodu klíčové. Nyní je Maxi Edmond de Rothschild usazen v systému před studenou frontou a pluje v příznivém jižním větru. Vypadá to, že tato fronta ho donese až téměř do cíle. V závěru jen bude třeba překonat hřeben vysokého tlaku a poslední míle budou na stoupačku. Z tohoto pohledu se zdá, že do cíle by to už mělo jít bez obratu.
Druhý Macif a třetí Actual Leader jsou na tom hůře. Ztrácí přes 1200 mil na prvního a musely se vydat daleko na západ. Fronta této dvojici ujela. Místo ní roztáhla svá křídla tlaková výše a dvojice bude muset počkat na další frontu. Zdá se, že by se do ní mohly dostat za dva dny. Azory pak vezmou ze západu a do cíle poplují velkou oklikou.
Polohu lodí najdete zde.
4147
Související články
50 dnů kolem světa
50 dnů kolem světa
Charles Caudrelier obeplul svět sólo za 50 dnů, 19 hodin a 7 minut a stal se prvním vítězem závodu kolem světa Arkea Ultim Challenge. Jen dva sóloví jachtaři dokázali obeplout svět rychleji. Držitel rekordu Francois Gabart za 42 dnů, 16 hodin a 40 minut a Thomas Coville za 49 dnů, 3 hodiny a 7 minut.
Schovat se před bouří je správné řešení
Schovat se před bouří je správné řešení
Pokud mohu snížit riziko pro loď a posádku na minimum, udělám to. Není-li to nezbytné, neriskuji. Skvělým příkladem je současné dění v závodu kolem světa Arkea Ultim Challenge.
Všechno je možné…
Všechno je možné…
Armel Le Cléac´h má za sebou zastávku v Riu s výměnou dvojice kormidel. Na čele Arkea Ultim Challenge se pomalu posouvá vpřed Charles Caudrelier. Jeho trimaran je velmi unavený. Druhé místo patří strhanému Thomasu Covillovi.
200 mil k mysu Horn
200 mil k mysu Horn
Necelých 7 hodin plavby zbývá Charlesi Caudrelierovi k mysu Horn. Pluje na čele závodu Arkea Ultim Challenge a do cíle zbývá 7000 mil.
Brutální počasí u Hornu a čekání uprostřed Pacifiku
Brutální počasí u Hornu a čekání uprostřed Pacifiku
Charles Caudrelier postavil loď do dryfu uprostřed Pacifiku a čeká, až přejde brutální počasí u mysu Horn. Čekání je v závodě nezvyklé, ale může to být cesta k vítězství.