Tak kdo to bude…
Charlie Dalin má do cíle Vendée Globe 185 mil a náskok 62 míle na Louise Burtona. Toho by již měl udržet za zády. Jiná je situace s Borisem Herrmannem. Ztrácí 72 míle, ale má 6 hodin k dobru. To by mu na Dalina stačilo.
Thomas Ruyant je ze hry o medaili. Nezachraňoval, nemá šanci. Udělal chybu na jihu Atlantiku, kdy byl příliš rychlý, Kevin Escoffier se svojí potápějící se lodí byl až za ním a Ruyant tak nemohl zachraňovat. Teď je vidět, že to byla chyba. Na stupních vítězů nejspíše budou dva závodníci, kteří se posunou vpřed díky nápravě za podíl na záchraně.
Druhým zachráncem, který nejspíše bude děkovat prozřetelnosti za Escoffiera a jeho potíže, je Yannick Bestaven. Na Dalina ztrácí 183 míle. Z času v cíli se mu bude odečítat 10 hodin a 15 minut. To je při rychlosti skoro 19 uzlů na hraně. Může jít před Dalina, ale může být i za nim.
Zatím to tedy vypadá na trio Bestaven, Dalin a Herrmann (v abecedním pořadí, nikoli podle pořadí v cíli). Do cíle zbývá půl dne, ale stále není nic jasné.
Je to drama…
Jako nikdy v historii.
Poznámka k nápravě
Ve chvíli, kdy byla určena náprava pro závodníky, kteří se podíleli na záchraně Kevina Escoffiera v jižním Atlantiku, jsme psali, že by byla škoda, pokud by tento zásah měl ovlivnit pořadí na čele.
Bohužel se ukazuje, že náprava nejspíše bude důležitá pro stanovení vítěze 9. Vendée Globe. Dojedete do cíle první, máte radost a někdo vás přeskočí. Nebo dojedete druhý a víte, že přeskočíte toho před sebou. Ani to není dobrý pocit. Jedete závod a chcete ho vyhrát se vším všudy, projet první cílem, zažít emoce, pocit, že jste to dokázali. Je škoda, že situace, která se stala na jihu Atlantiku, a která nakonec na reálný výsledek neměla vliv, takto ovlivní pořadí.
Jako už tenkrát, tak ani nyní nechci zpochybňovat rozhodnutí jury. Bylo založené na tom, jak moc podíl na záchraně zúčastněné závodníky zdržel. To je v pořádku. Shodou okolností však došlo k tomu, že během zbytku závodu došlo nejméně dvakrát k tomu, že počasí zastavilo vedoucí jachty a zbytek pelotonu je dojel. Výsledkem je, že nyní bude v cíli nejdůležitější získaný časový bonus za údálost která nehrála roli v souboji o prvenství (s největší pravděpodobností).
Jinak to udělat nešlo, nezpochybňuji rozhodnutí. Jen říkám, že je to škoda. Prostě po bitvě je ...
Zítra si o tom budeme povídat s Milanem Koláčkem při poslední přednášce o Vendée Globe.
Sledujte polohy zde.
3572
Související články
Nico Lunven první a obtížná rozhodnutí na dohled
Nico Lunven první a obtížná rozhodnutí na dohled
Změna ve vedení Vendée Globe. Do čela se dostal Nico Lunven, který byl před 50 hodinami předposlední. Startovní pole má za zády níži a před sebou složitou cestu do pasátu. Obtížné chvíle, kdy bude snadné ztratit.
Jak nerozlámat loď při Vendée Globe
Jak nerozlámat loď při Vendée Globe
Chcete-li zvítězit, musíte mít nohu na plynové páce. Musíte dostat z lodě maximum možného. Maximum, ale nikoli více. Když to přeženete, rozlámete loď a nedojedete. Jak se hledá hranice mezi dost a příliš?
Rekord Nico Lunvena 546,6 nm/24 h!
Rekord Nico Lunvena 546,6 nm/24 h!
Nicolas Lunven začal Vendée Globe od podlahy. Během posledních 24 hodin vytvořil nový sólový rekord v počtu uplutých mil. Rekord má hodnotu 546,6 nm. To je jen pro představu z Puly až někam jižně od Zakynthosu. Sólo…
Nico Lunven z 38. na 5. místo, Richomme do čela
Nico Lunven z 38. na 5. místo, Richomme do čela
Čtvrtý den Vendée, halzování k jihu a změna na čele. Na první místo se propracoval nováček Vendée Globe a mimořádný talent Yoann Richomme. Na západě se na čelo dotahuje ještě v pondělí téměř poslední Nicolas Lunven.
Favorité na čele a odvážné rozhodnutí
Favorité na čele a odvážné rozhodnutí
Druhý den po startu 10. Vendée Globe se na čele formuje skupina favoritů. Za sebou mají první náročnou oblast. U mysu Finisterre vítr sílí až ke 40 uzlům, vysoká pevnina způsobuje poryvy, je zde hustý provoz rybářských lodí a systém rozdělené plavby, který je pro závodníky zakázanou oblastí.