Proč vést lodní deník?
Myslíte si, že vedení lodního deníku již není dávno zapotřebí? Není to pravda. Může vás ušetřit vážných nepříjemností a trestů.
Lodní deník musíme vést. Vyžaduje to zákon. Alespoň tak tomu je na lodích plujících pod českou vlajkou. A na jiných s velkou pravděpodobností také. K čemu ale tato archaická povinnost slouží?
V případě jakékoli nehody je lodní deník tím prvním, co vyšetřující orgány po kapitánech lodí vyžadují. Pokud ho nemáte, je vám to automaticky přičteno k tíži. Stáváte se nedůvěryhodnými. Deník ukazuje vaši zodpovědnost, důvěryhodnost.
Protože obvykle budete stát ve sporu ohledně jakékoli nehody proti místnímu (v Chorvatsku Chorvatovi, v Itálii Italovi…) je vaše pozice automaticky oslabena. Proto další oslabení způsobené absencí deníku již není ani v nejmenším žádoucí. Deník je pro vyšetřovatele něčím podobným, jako černá skříňka.
Obvykle řeší nehody jen škody na majetku. Mohou sice být extrémně vysoké, ale jde jen o peníze. Někdy však může dojít i ke zranění, nebo dokonce smrti. Pak již může být sankcí i vězení. To je o důvod víc, proč být opatrný.
Lodní deník nemusí být oficiální knihou, může jít o pouhý sešit, do kterého zaznamenáváme detaily o plavbě. Nebo můžete využít deník, který jsme pro vás připravili my (najdete je ke stažení dole pod článkem). Máme pro vás dvě verze. Jedna je pro tisk. Vytisknete si počet listů podle počtu dnů, které na moři strávíte. Nebo je zde i druhá možnost, a to je deník určený pro vyplňování elektronické, který je určen pro plavbu dlouhou do 15 dnů. Na konci deníku najdete také jeden list se vzorovým vyplněním, podle kterého se můžete řídit.
10764
Související články
I v přístavu je možné potopit loď…
I v přístavu je možné potopit loď…
Angelina Charter má v poslední době trochu pech na klienty. Před dvěma týdny potopená jachta u Milny, nyní nová jachta Dufour 470 (2023) v Bolu. Situace v Bolu je na videu docela brutální. A posádka nikde?
Znovu hloupá chyba, zbytečné škody a plno starostí
Znovu hloupá chyba, zbytečné škody a plno starostí
Špatně uvázané lano na bóji, jachta se utrhla, narazila do druhé a způsobila nepříjemné škody. Stačilo se správně přivázat a k ničemu nemuselo dojít. Takto to je zkažený týden. Pro všechny zúčastněné.
I stání v přístavu má svá rizika...
I stání v přístavu má svá rizika...
Dvaatřicetimetrová jachta Versilcraft Illusions stála 11. srpna vyvázaná u bývalé továrny Romeo Packing na Isla Mujeres. Sama netušila, že to jsou její poslední minuty.