Proč nebrat lodě od Adriatic Charteru
Tento text nám poslal Jirka Pacák. Je tedy z dobře prověřeného zdroje. Jediné, jak je možné podobným situacím v budoucnu předcházet, je, při výběru lodí jméno této charterové společnosti přeskočit. Na místě s nimi těžko zvítězíte. Když prohrává i člověk, který najede ročně mnoho charterových týdnů.
Zase ta nepříjemná pachuť. Asi to někteří už znáte. Po příjemně stráveném týdnu ,fajn jachtingu a celkem bezproblémové lodi, jdete po předání do kanceláře charterovky a.....ejhle, nejde vše hladce! Vraťme se o týden zpět. Při přebírce lodě jsem zkoušel záchody a jeden odtokový ventil nešel snadno zavřít. Prostě málo používaný,asi trochu zarostlý...zkouším pohybem tam a zpět. A safra....zůstala mi páčka v ruce!!! Kouknu a je to jasný, nebyl jsem první, co to chtěl rozpohybovat. Ale bohužel poslední. Únavový lom. Hlásím to předávajícímu a ten s nadáváním, proč jsem na to vůbec sahal, a že loď bude muset asi z vody odběhl. Relativně brzy se s pomocníkem dali do výměny. Předtím ještě jeden natloukl kladivem zvenku kolík, jako ucpávku (samozřejmě ho pak i vyndal-takže si odměnu zasloužil). Po chvilce mordováni a přemýšlení, jak to udělat...ventil opravdu vyměnil a jen upozornil, že mám kontrolovat, zda neteče. Super!!!...Vyřešeno, můžeme se vydat na plavbu. Závadu jsem sice nafotil, ale po vyřešení smazal- chyba.
Jsme zase po týdnu v kanceláři a paní za stolem nahlas počítá..."ventil 300.. né pardon 500 kn, hodina práce a potápěč, né toho vám počítat nebudeme...dohromady po přepočtu 70 euro prosím" usmívám se, to bude asi nějaké nedorozumění. Vysvětluji, stále s úsměvem. Podává mi papíry, ať se jdu domluvit dozadu s base managerem p. Šime Pestić. No, jak to popsat... Bylo to krátký. Cože? Protestuješ? Tak plus 100 euro za potápěče. A odešel.
Smutné. To, že si můžou myslet, že jsem do ventilu mlátil třeba kladivem, a proto upadl...Tomu rozumím. Ale tenhle přístup nepochopím. Naposledy jsem podobnou věc zažil u Ancora Charter z Šibeniku ( viz.článek LN) Za nějaký čas charterovka zkrachovala. Vidím souvislost. Když má společnost finanční problémy, tlačí na jakékoliv možné příjmy.... Bez ohledu na budoucnost. Pro mne už Adriatic Charter skončil. Nebudu riskovat ještě větší rozčarování.
Poučení z tohoto případu?
1.Je úplně jedno, co si myslíte o vzniku poškození vy!
2. Vyhýbat se půjčovnám se špatnou pověstí.
3. Přizpůsobit se. Hrát tuhle hru podle jejich pravidel. Jakým způsobem vám loď předávají, takovým způsobem ji vracejte. " Vše je v pořádku, vše funguje" Už si nevzpomínám, kdy mě předávající sám upozornil na poškození nebo nefunkčnost nějaké součásti.
4. Pořizujte fotografie nebo i video poškozených, opotřebených a nezvyklých částí lodě. Zasílejte je na mail charterovky nejpozději v neděli do oběda.
Přeji vám pohodové plavby.
Jirka Pacák
4123
Související články
Peklo a ráj Thajska (3. díl)
Peklo a ráj Thajska (3. díl)
Již třetí díl článku Jiřího Sochora o plavbě v Thajsku. Skvělé proto, abyste věděli, co vás u pobřeží země na jihovýchodě Asie bude čekat.
Peklo a ráj Thajska (2. díl)
Peklo a ráj Thajska (2. díl)
Pokračujeme na zajímavé plavbě Jiřího Sochora v thajských vodách. Jeho charter se rozhodně lišil od běžných plaveb, na které jsme v Evropě zvyklí. Navíc bylo vedro. Pekelné vedro…
Peklo a ráj Thajska (1. díl)
Peklo a ráj Thajska (1. díl)
Byl jsem rozhodnutý, že o tom nikde nebudu mluvit. Že si vše nechám pro sebe a budu doufat, že Thajsko už nám nikdo neukradne, jako kdysi Chorvatsko, kde ještě pamatuju ACI mariny zdarma. Nyní už i Řecko, kde se počet lodí za posledních pět let možná někde i zdesetinásobil. Ale píšu. Raději budu vzpomínat na ráj, než znovu zažívat peklo.