showTop
× Search
Již počtvrté vydáme oblíbenou knihu Přístavní manévry. Je změněná, aktualizovaná a rozšířená. Ačkoli lodě se ovládají stále stejně, kniha je natolik lepší, že bude zajímavá i pro majitele starších vydání. Je potěšující, když se kniha čtenářům líbí Během 10 let ji vydáváme již počtvrté. Tentokrát jsme se do ní rozhodli promítnout naše bohaté zkušenosti z kurzů přístavních manévrů, které s úspěchem organizujeme již 8 let jak na moři, tak i v Praze na Vltavě. Proto počet stran narostl téměř o sedminu. Během kurzů jsme zjistili, že některé z manévrů je jednodušší dělat jinak. Všimli jsme si, že některé dovednosti, které jsme dříve považovali za standard, dnes jachtařům chybí. Často vídáme, že práce s mooringem bývá špatná jak na straně posádky jachty, tak i pomocníka na molu. Důvodů pro změny v knize bylo ještě mnohem více. Proto jsme zvolili složitější cestu. Místo jednoduchého CTRL C a CTRL V jsme knihu z velké části přepracovali a...

Poslední videa


Závodní jachting

Polovina světa za 28 dnů
Daniel Vodička

Polovina světa za 28 dnů

Trimaran Maxi Edmond de Rothschild zvítězil v závodu Brest Atlantiques s náskokem 1800 mil. Souboj o druhé místo trvá, lépe je na tom novější trimaran Macif.

Trasa závodu je dlouhá 14000 mil, obvod světa 21600 mil. Závodící jachty tak mají za sebou více než polovinu světa. To se ale bavíme o ideální trase závodu. Trimaran Maxi Edmond de Rothschild ve skutečnosti uplul 17083 míle průměrnou rychlostí 24,57 uzlu.

Definitivní rozhodnutí závodu přišlo ve chvíli, kdy se vedoucí trimaran dostal do fronty severozápadně od Kapverd. Ta ho dovezla až do cíle. Za ním se ale cesta uzavřela. Nastoupila tlaková výše a dvojice Macif a Actual Leader musela zamířit na západ, aby se dostala na druhou stranu výše a do další fronty. Od té chvíle až do cíle náskok narůstal.

Jedna zajímavost na závěr. Stavba trimaranu Maxi Edmond de Rothschild zabrala 170 000 člověkohodin práce… Už nyní se ale staví nový model, který Maxi Edmond de Rothschild nahradí.

Co řekli v cíli?

Franck Cammas

„Během závodu jsme nechtěli riskovat. Několikrát jsme pluli na plný plyn, jindy jsme se ale drželi zpátky. Nikdy jsme nešli do červeného a dvojnásob to platí pro Jižní Atlantik, kde jsme museli bojovat s talkovou níží. Z plavby jsme si přivezli několik idejí, které by měly vést ke zlepšení lodi pro další závody.“

Charles Caudrelier

„Máme první loď, která byla navržena k tomu, aby opravdu létala na foilech přes oceány. Pracoval na ní designér Guillaume Verdier a celý tým Gitana. Žádná jiná jachta ještě neletěla na foilech offshore po tak dlouhou dobu. Co se týče soupeřů, Thomas Coville se Sodebem musel odstoupit. Jeho loď je ale ještě mladá. Bude trvat nejméně mnoho měsíců, než se jí podaří vyladit. Macif měl smůlu, že vrazil do UFO a musel se zastavovat k opravám. My nyní víme, že příště budeme ještě rychlejší.“

Marcel van Triest, Weather router

„Mít náskok 100 nebo 200 mil na těchto lodích nic neznamená. Stačí jediná chyba a je to pryč. Až když jsem ke konci závodu viděl, že se příznivé meteorologické okno za Maxi Edmond de Rothschild uzavřelo a soupeři museli na druhou stranu výše, věděl jsem, že by to mělo vyjít. Je neuvěřitelné, jak vysokou rychlost jsou tyto jachty schopné udržet i na rozvlněném moři. Stále jsme ve stadiu učení o foilování offshore. Pro routing je vše velmi komplikované. Plout velkou oklikou celé na foilech, nebo kratší cestou, kde to na pár hodin bude klasika bez foilů?“

3229

Testy

Návyková Beneteau First 36

Beneteau First 36. Loď na kterou sportovně naladění jachtaři dlouho čekali. Půjde o úspěšného nástupce ceněných starších sester First 36.7 a First 40.7? Podle ohlasů veřejnosti to tak vypadá. Od...

Technika plavby

Vyhledat

Nejbližší události

«listopad 2024»
poútstčtsone
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
Na horu