showTop
× Search
Již počtvrté vydáme oblíbenou knihu Přístavní manévry. Je změněná, aktualizovaná a rozšířená. Ačkoli lodě se ovládají stále stejně, kniha je natolik lepší, že bude zajímavá i pro majitele starších vydání. Je potěšující, když se kniha čtenářům líbí Během 10 let ji vydáváme již počtvrté. Tentokrát jsme se do ní rozhodli promítnout naše bohaté zkušenosti z kurzů přístavních manévrů, které s úspěchem organizujeme již 8 let jak na moři, tak i v Praze na Vltavě. Proto počet stran narostl téměř o sedminu. Během kurzů jsme zjistili, že některé z manévrů je jednodušší dělat jinak. Všimli jsme si, že některé dovednosti, které jsme dříve považovali za standard, dnes jachtařům chybí. Často vídáme, že práce s mooringem bývá špatná jak na straně posádky jachty, tak i pomocníka na molu. Důvodů pro změny v knize bylo ještě mnohem více. Proto jsme zvolili složitější cestu. Místo jednoduchého CTRL C a CTRL V jsme knihu z velké části přepracovali a...

Poslední videa


Závodní jachting

Nejdelší možná trasa
Daniel Vodička

Nejdelší možná trasa

Nejdelší možná trasa
„Delší trasou snad ani není možné jet,“ posteskl si včera večer Milan Koláček. Má pravdu. Transat AG2R asi nemůže být delší. Pojďme se podívat na čísla.
Trasa závodu je daná průjezdem kolem Kanárských ostrovů. Na západě souostroví byl bod, který bylo nutné nechat po pravoboku. Od tohoto bodu je to do cíle u ostrova St. Barth přesně 2533 mil nejkratší trasou. To ale není případ tohoto ročníku. V této chvíli se zdá, že od Kanárů do cíle bude cesta dlouhá 3271 mil. To je o 700 mil více!!! Celkově to znamená, že 3851 mil je ideální vzdálenost od startu do cíle a realita bude 4589 mil. To je tedy slušná porce navíc.

K tomu jsou všechny ty míle navíc pomalé. Znovu dáme slovo Milanovi: „Jde to pomalu. Vzduch je teplý jako sviňa, takže 13 – 17 uzlů větru tady, je jako 10 – 12 uzlů ve Francii při zimním tréninku. Snažíme se stále dostat na jih. Mělo by to tam být stabilnější s větrem. Co bude s Cercle Vert a Artemis, to se uvidí. Každopádně jsou (špatná zpráva) rychlejší. Dnes večer snad přijde silnější vítr stočený ze severu, tak to snad bude o něco lepší. Každopádně zítra by to měla být halza a zase na jih. A ještě na závěr poděkování všem, kteří nám poslali povzbuzení. Moc nám to pomohlo. Děkujeme.“

Pořadí?
Milan s Pierrem na Fulgur-Evapco se stále drží na výborném šestém místě. Do konce je ještě 1300 mil. Pokud by to vydrželo, bude to fantastický úspěch. Nepříjemným soupeřem je však britská Artemis, která je velmi rychlá. Bude těžké udržet ji za zády.

Něco k počasí
Jak správě poznamenal jeden náš čtenář, měli bychom pro některé čtenáře vysvětlit, co je to GRIB. Mluvíme-li o počasí během závodu, odvoláváme se na soubory GRIB. Informace o nich a místa, kde je stáhnete, najdete zde. Komu tento způsob zobrazení nevyhovuje, může se podívat na jiný produkt. Jmenuje se windyty. Tam je také možné najít vítr. My ale pro lepší orientaci dáváme přednost statickým Gribům. 

Polohu najdete zde.

6378

Testy

Návyková Beneteau First 36

Beneteau First 36. Loď na kterou sportovně naladění jachtaři dlouho čekali. Půjde o úspěšného nástupce ceněných starších sester First 36.7 a First 40.7? Podle ohlasů veřejnosti to tak vypadá. Od...

Technika plavby

Vyhledat

Nejbližší události

«listopad 2024»
poútstčtsone
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
Na horu