showTop
× Search
Již třetí díl článku Jiřího Sochora o plavbě v Thajsku. Skvělé proto, abyste věděli, co vás u pobřeží země na jihovýchodě Asie bude čekat. Z Ko Taen vyplouváme na sever po západní straně Ko Samui, s cílem doplout na jihovýchod ostrova Ko Pha-ngan.  Jen o trochu menší ostrov než Ko Samui, 5 NM nad ním. Ještě dole, jihozápadně od Ko Samui míjíme malé ostrůvky Ko Thalu. V pilotu ale Raymond radí, ať se k nim moc nepřibližujeme. Místní nemají rádi, když je někdo očumuje.  Živí se zde mj. i sběrem ptačích hnízd, postavených ze slin. Ostrůvky jsou ale nesmírně fotogenické. Z vody vyrůstají jako prsty skály, na kterých jsou zavěšené domky domorodců.   13 NM dál na západ jsou ještě ostrovy mořského národního parku Mu Ko Ang Thong. Rozhodneme se je ale vynechat.  Podle pilota tam nejsou zrovna dokonalá kotviště (bojky obsadí ve dne rychlé výletní lodě). Platíte za kotvení a s příplatkem 1000 thb pokud chcete na lodi i spát. Za méně se...

Znáte vítr na Jadranu

Na oceánu je vítr anonymní. Bývá závislý na tlakovém gradientu, a to jak směr, tak i síla. Ve Středomoří je situace jiná. Každý vítr zde má své jméno, svou jasnou charakteristiku. Podle názvu...

Vypsali jsme kurzy trimu

Od 29.3. jsme vypsali 4 termíny kurzů trimu a práce s plachtami. Kurzy povede stejně jako loni výborný závodní jachtař Tomáš Krejza. Pojede se na  jachtě Elan E5. 

Poslední videa


Závodní jachting

Koláček s Tomkem první ve dvou kategoriích
Daniel Vodička
/ Kategorie: Ostatní regaty

Koláček s Tomkem první ve dvou kategoriích

Milan Koláček s Milanem Tomkem na Marina 21 vedou ve dvou kategoriích závodu Rolex Middle Sea Race. Navzdory roztržené hlavní plachtě, navzdory nekonečným soubojům s bezvětřím.

Koláček s Tomkem musí být neuvěřitelně unavení. Souboj s bezvětřím je horší než silný vítr. Speciálně pro dvoučlennou posádku. Je třeba sledovat každý vánek, využít cokoli. K tomu musíte stále měnit plachty. Nikdy nepřestat bojovat. Na spánek není čas. Bojujete, nespíte, padáte na hubu. A za noc uplujete 15 mil! To není povzbuzující.

Navíc souboj v handicapu. Říká se, že rychlejší jachty stojí v bezvětří pomaleji. Co to znamená? Handicap přepočítává v cíli časy tak, aby spolu mohly závodit pomalejší a rychlejší jachty. Rychlejší jachtě nestačí být v cíli před pomalejší, musí tam být výrazně dříve, aby i po přepočtu časů byla vpředu.

Proto je bezvětří mor na rychlejší jachty. Vzpomeňte si, kolikrát Koláček s Tomkem na Marina 21 ujeli soupeřů. A kolikrát pak uvízli v bezvětří a byli znovu dojetí. Frustrující když víte, že vaše hodiny tikají rychleji.

Nyní to vypadá, že je naše dvojice z nejhoršího venku. Blíží se ostrovu Pantaleria. Jsou první v kategoriích Doublehanded a v ORC 5. Do cíle zbývá 200 mil na ostré kurzy. Alespoň dle předpovědi.

Ta však často nesouhlasí s realitou, hlásí Milan Koláček. V noci ve větru 35 uzlů znovu museli znovu opravovat roztrženou hlavní plachtu. Vítr by měl přitom nyní sílit a kurz na něj by měl být ostřejší. To bude na zalepenou plachtu velký záhul.

Nezbývá než držet palce, aby do cíle vydržela a naši na Marina 21 dovezli skvělý výsledek až na Maltu.

520

Testy

Návyková Beneteau First 36

Beneteau First 36. Loď na kterou sportovně naladění jachtaři dlouho čekali. Půjde o úspěšného nástupce ceněných starších sester First 36.7 a First 40.7? Podle ohlasů veřejnosti to tak vypadá. Od...

Technika plavby

Vypsali jsme kurzy trimu

Od 29.3. jsme vypsali 4 termíny kurzů trimu a práce s plachtami. Kurzy povede stejně jako loni výborný závodní jachtař Tomáš Krejza. Pojede se na  jachtě Elan E5. 

Vyhledat

Nejbližší události

«říjen 2024»
poútstčtsone
30123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
Na horu