showTop
× Search
Máte před sebou východní kardinální znak. Na cestě do přístavu je jeho obeplutí pro vás zajížďka. Musíte ho obeplout? Východní kardinální znak říká, že na východ od něj je splavná voda. To je jednou dané. Musí to však tak být vždy? Není možné si někdy zkrátit plavbu a obeplout ho jinak? Záleží na mnoha okolnostech, ale možné to je. pokud víme, co děláme. Na bóje je nutné hledět tak, že jsou určeny pro veškerý provoz na moři. Jak pro gumák dlouhý 4 metry, tak pro tanker naložený ropou až po strop. Nemáme jiné kardinály pro velké lodě a jiné pro malé. Zatímco tanker by se musel vyhnout východnímu znaku z východu, gumák třeba nemusí bóje zajímat. Tak jak tedy? Abychom věděli, jak můžeme se svojí lodí proplout kolem bóje, musíme znát ponor lodě a k tomu vše konzultovat s mapou. Mapa je vždy pro nás základní pomůckou. Může se stát, že po konzultaci s mapou zjistíme, že na místě je pro naši loď dostatek vody a nemusíme se bóje všímat.  Už jsme si tedy řekli dva...

Kurz na kapitánský průkaz C

Již za o víkendu startuje teoretický kurz na základní kapitánský průkaz C. Začínáme v pátek 15.listopadu. Jde o třídenní kurz určený jen pro 12 účastníků. Jen 12 proto, abychom se vám mohli...

Poslední videa


Závodní jachting

Byl to těžký závod. Se skvělým koncem!
Daniel Vodička
/ Kategorie: Ostatní regaty

Byl to těžký závod. Se skvělým koncem!

Naše duo Milan Koláček a Milan Tomek zvítězilo v Rolex Middle Sea Race ve dvou kategoriích. Podívejte se na video, kde v rozhovoru přibližují svoji cestu na start, náročnost tohoto ročníku i okamžiky radosti posledního dne a nadšení v cíli. 

Milan Koláček má za sebou vynikající kariéru ve třídě Classe Mini, výborné výsledky na Figaru, závodil v kategorii IMOCA, plul na trimaranu Ultim. Spolu s Milanem Tomkem závodí na jachtách Seascape 27 (First 27). A oba patří ke špičce. Na Maltě již jednou vybojovali společně zlato v ORC a stříbro v IRC. To ještě bylo v týmu. Tentokrát nastoupili do kategorie doublehanded. A chtěli zvítězit...

Jedna věc je chtít, druhá to dokázat. Kritickým momentem byla prudká bouře nedlouho po startu, která zdecimovala startovní pole. Vítr během pár vteřin zesílil nad 50 uzlů a ze závodu se stal boj o přežití. pro mnoho ¨týmů to byly poslední okamžiky závodu. Naše dvojice se s podmínkami prala dlouho bez jediné chybičky. Až v samém závěru bouře praskl výtah kosatky. Plachta skončila v moři a následně došlo i k poškození hlavní plachty. 

V té chvíli i naši přemýsleli o hození ručníku do ringu. Pouze uvažovali, nevzdali to. Bojovali dále. S bezvětřím, s bouřkami, s vyčerpáním, se soupeři. 

Výsledkem bylo splnění cíle, se kterým do závodu šli. Se svojí lodí Marina 21 zvítězili. 

Více se ale dozvíte ve videu. 

293

Testy

Návyková Beneteau First 36

Beneteau First 36. Loď na kterou sportovně naladění jachtaři dlouho čekali. Půjde o úspěšného nástupce ceněných starších sester First 36.7 a First 40.7? Podle ohlasů veřejnosti to tak vypadá. Od...

Technika plavby

Kurz na kapitánský průkaz C

Již za o víkendu startuje teoretický kurz na základní kapitánský průkaz C. Začínáme v pátek 15.listopadu. Jde o třídenní kurz určený jen pro 12 účastníků. Jen 12 proto, abychom se vám mohli...

Vyhledat

Nejbližší události

«listopad 2024»
poútstčtsone
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
Na horu