Má takové značení smysl?
Na praktickém kurzu námořního jachtingu na průkaz C jsme měli na jachtě společnosti Navigare takto označený kotevní řetěz. Proti značení kotevního řetězu nic nemám, naopak, ale toto je nesmyslné.
Technici charterové firmy měli k dispozici 3 barvy a 70 metrů kotevního řetězu. Bez přemýšlení zvolili nejjednodušší řešení, které však postrádá smysl.
Značení prvních 10 metrů řetězu je zbytečné. Stačí si vzpomenout, kdy jsme naposled byli zakotveni na 10 metrech kotevního řetězu. Já si nevzpomínám. Mnohem více smyslu by dávalo 20, 30 a 40, když už máme jen 3 barvy, nebo dokonce 30, 40 a 50 při 70 metrech řetězu, protože první metry snadněji odhadneme.
To by však bylo nutné z kotevny vysypat mnohem více řetězu a to by znamenalo více práce…
2372
Související články
Jaká je funkce kotevního řetězu?
Jaká je funkce kotevního řetězu?
Proč je lepší používat kotevní řetěz než lano? Jaká je jeho funkce? A je tomu tak vždy?
Dvě rady pro bezpečné kotvení
Dvě rady pro bezpečné kotvení
Protože se správným kotvením mnozí stále bojují spíše neúspěšně, máme pro vás dvě rady, které vám pomohou.
Jak spočítat namáhání na kotvě
Jak spočítat namáhání na kotvě
Jaká je síla působící na vaši kotvu, pokud fouká vítr o rychlosti 15 uzlů? A co když přifoukne na 40 uzlů? Je na to jednoduchý výpočet, který je možné zvládnout i z hlavy.