King Jean znovu ve Vendée Globe
Jean Le Cam přezdívaný King Jean se postaví na start své šesté Vendée Globe v roce 2024. V současnosti je držitelem rekordu s počtem 5 startů s dohromady Alexem Thomsonem. Popluje na nové lodi. V době startu mu bude 65 let.
Jean Le Cam. Legenda oceánského jachtingu. Bretonec roku 2021, oceněný francouzským prezidentem Macronem za záchranu Kevina Escoffiera při Vendée Globe 2020 Řádem čestné legie. Muž který začínal s Erikem Tabarlym, trojnásobný vítěz Solitaire du Figaro, druhý, čtvrtý a šestý ve Vendée Globe, vítěz Barcelona World Race, vítěz Transat Jacques Vabre, druhý z Route du Rhum. To jsou jen některé úspěchy jednoho z posledních sólových jachtařů ze staré školy (druhým je Francis Joyon).
Le Cam se chce postavit na start ještě jednou. Tentokrát však už ne na palubě své ověřené jachty Hubert. Hubert je sice jako vždy ve skvělém stavu, ale tentokrát chce King Jean vyplout na nové jachtě.
Jeho cílem je postavit několik shodných jachet pro příští Vendée Globe. Na jedné z nich sám popluje. Půjde o jachty bez foilů, ale s nejmodernějším trupem, optimalizované pro snadné ovládání. Designér zatím není známý. Co se týče tvaru trupu a jednoduchému ovládání, je na tom dnes výborně Sam Manuard, jehož jachty Class 40 dominují této menší třídě.
Bezkonkurenční cena
V současné chvíli shání na svůj projekt investory a partnery. Počítá s výrobou nejméně 3 jachet. Půjde o moderní jachty bez foilů, snadné na ovládání, s menším rizikem poškození, než je tomu u jachet s foily.
Cena lodí by měla být jen poloviční v porovnání s nejdražšími loděmi IMOCA, které se dnes staví. Chcete-li nejnovější hi-tech jachtu IMOCA, musíte si připravit 7 – 7,5 milionu EUR. Nové jachty od Le Cama by měly stát mezi 3,8 – 4 miliony EUR.
Cílem Jeana Le Cama je stejně jako ve chvíli, kdy doplul do cíle poslední Vendée Globe, udělat offshore jachting dostupnější širší veřejnosti a mladým závodníkům. Proto také dnes spolupracuje s Benjaminem Ferré (30 let) , který koupil jachtu Clarisse Crémer od Banque Populaire a připravuje projekt levnějších jachet na tento fantastický závod, kterému už věnoval více než 20 let svého života.
2155
Související články
Nico Lunven první a obtížná rozhodnutí na dohled
Nico Lunven první a obtížná rozhodnutí na dohled
Změna ve vedení Vendée Globe. Do čela se dostal Nico Lunven, který byl před 50 hodinami předposlední. Startovní pole má za zády níži a před sebou složitou cestu do pasátu. Obtížné chvíle, kdy bude snadné ztratit.
Jak nerozlámat loď při Vendée Globe
Jak nerozlámat loď při Vendée Globe
Chcete-li zvítězit, musíte mít nohu na plynové páce. Musíte dostat z lodě maximum možného. Maximum, ale nikoli více. Když to přeženete, rozlámete loď a nedojedete. Jak se hledá hranice mezi dost a příliš?
Rekord Nico Lunvena 546,6 nm/24 h!
Rekord Nico Lunvena 546,6 nm/24 h!
Nicolas Lunven začal Vendée Globe od podlahy. Během posledních 24 hodin vytvořil nový sólový rekord v počtu uplutých mil. Rekord má hodnotu 546,6 nm. To je jen pro představu z Puly až někam jižně od Zakynthosu. Sólo…
Nico Lunven z 38. na 5. místo, Richomme do čela
Nico Lunven z 38. na 5. místo, Richomme do čela
Čtvrtý den Vendée, halzování k jihu a změna na čele. Na první místo se propracoval nováček Vendée Globe a mimořádný talent Yoann Richomme. Na západě se na čelo dotahuje ještě v pondělí téměř poslední Nicolas Lunven.
Favorité na čele a odvážné rozhodnutí
Favorité na čele a odvážné rozhodnutí
Druhý den po startu 10. Vendée Globe se na čele formuje skupina favoritů. Za sebou mají první náročnou oblast. U mysu Finisterre vítr sílí až ke 40 uzlům, vysoká pevnina způsobuje poryvy, je zde hustý provoz rybářských lodí a systém rozdělené plavby, který je pro závodníky zakázanou oblastí.