Jury přiznává Holcim-PRB nápravu za kolizi v Kielu
Krátce po startu první etapy závodu The Ocean Race došlo ke kolizi Holcim-PRB a Allagrande Mapei Racing. Obě lodě byly vážně poškozeny a byly nuceny etapu vzdát. Jak dopadly protesty?
Podání protestů a průběh slyšení
Oba týmy po kolizi podaly protesty — Holcim-PRB proti Allagrande Mapei Racing a naopak. Protesty se projednávaly během současné zastávky v Cartageně, tedy po druhé etapě.
Náprava pro Holcim
V neděli jury rozhodla, že Team Holcim-PRB získá nápravu. Umístění týmu v první etapě bude stanoveno jako průměrné umístění, kterého tým dosáhne v etapách 2 až 5.
Jury dále rozhodla, že žádný další trest nebude uložen žádnému z týmů. Alan Roberts (zástupce Holcim-PRB při projednávání protestu) rozhodnutí uvítal: „Jsme spokojeni s rozhodnutím. Za první etapu získáme body, které spravedlivě odrážejí výkonnost týmu během celého závodu.“
Skipper italského týmu Ambrogio Beccaria spokojeností nehýřil, ale rozhodnutí přijal: „Respektujeme rozhodnutí, i když to není výsledek, v jaký jsme doufali. Je to ale součást našeho sportu a přijímáme to…“
3. etapa z Cartageny do Nice startuje již dnes.
756
Související články
Když nejde odpadnout…
Když nejde odpadnout…
Dvě plachetnice se křižují, jachta s větrem zleva by měla uvolnit cestu, kormidelník to vidí, vše vypadá pod kontrolou. Nestane se však nic, ozve se rána a je tu nepochopitelná kolize.
Co dělat když…
Co dělat když…
Zajíždíte v maríně zádí k molu mezi lodě a už je jasné, že se loď nepodaří dotočit, hrozí kolize. Co je třeba v takové situaci udělat, jak pokračovat s manévrem?
Kdo má přednost?
Kdo má přednost?
Zajímavý příklad týkající se přednosti dvou plavidel se strojním pohonem vidíme na obrázku. Mohli bychom na něj aplikovat více pravidel COLREG a vždy by šlo o spornou situaci.