Jak se může srazit fregata s tankerem
Před rokem 8. listopadu došlo ke srážce tankeru Sola TS s norskou vojenskou fregatou Helge Ingstad před Sture Terminal v místě, kde je navíc provoz řízen. Moderní vojenská loď šla po kolizi ke dnu. Jak může k podobné nehodě dojít, když na vše dohlíží mnoho párů očí a nejmodernější technika?
Norská organizace Accident Investigation Board of Norway v posledních dnech zveřejnila závěry pátrání, z nichž vycházejí i doporučení do budoucnosti. Vše je navíc zpracováno na videu, je vidět, že s financemi na takové blbosti není v Norsku problém.
Podívejte se, jak mohlo k nehodě dojít.
Rozbor kolize ukazuje mimo jiné, jak moc se dnes všichni spoléhají na AIS a jak málo znamenají údaje z radaru. Nakonec bylo štěstí, že nikdo nepřišel o život.
5079
Související články
Potopení Bayesian. Chyba posádky, nebo loděnice?
Potopení Bayesian. Chyba posádky, nebo loděnice?
Superjachta Bayesian dlouhá 56 metrů se potopila během pár minut 19. srpna u pobřeží Sicílie. Sedm osob při nehodě zemřelo. Výrobce lodi Perini Navi od počátku hlučně svaloval vinu na profesionální posádku. Objevují se ale podezření, že by italská loděnice mohla být potrefenou husou.
Kritická situace v přístavu
Kritická situace v přístavu
Odpoledne jste dorazili do přístavu, vyvázali jste se zádí a nebyli jste dost důkladní. V noci přišla bouřka a vaše jachta začala rohem zádi brousit molo. Co s tím?
O nebezpečí kotvení v mořské trávě
O nebezpečí kotvení v mořské trávě
To můžeme říkat pořád: „Nekotvi na řasách, nekotvi na řasách, nekotvi na řasách!“ No a co se děje? Stále kotví na řasách. A to je důvod ztroskotání katamaranu před Maslinicí.