Hugo Boss utrhla kýl
Transat Jacques Vabre není pro tým Hugo Boss a Alexe Thomsona šťastný závod. Při posledním ročníku udělal kotrmelec s novou lodí u Portugalska a málem přišel o loď i o život. Nyní došlo ke kolizi v rychlosti 25 uzlů a nejmodernější a nejdražší jachta IMOCA je ze hry. Thomson s McDonaldem se snaží loď zachránit.
Včera ráno v 0937 GMT nová Hugo Boss letěla k jihu rychlostí 25 uzlů, když došlo k nárazu, který jachtu na místě zastavil. Muselo jít o něco ponořeného, protože to nepoškodilo trup. Oba skippeři přestáli kolizi jen s drobnými oděrkami. Kýl lodi byl poškozen vážně a po detailní kontrole bylo zjištěno, že visí pod lodí jen na hydraulickém rameni, které kýl naklápí. To znamenalo konec závodu.
Od té doby se Thomson s McDonaldem s pomocí pozemního týmu snažili kýl stabilizovat. V jaké jsou nyní fázi není jasné, ale dlouhá noci přišel na řadu odpočinek. Dvojice se pokusí bez asistence doplout do bezpečného přístavu. Zatím se mluví o Kanárech. V místě je nyní málo větru a moře je poměrně klidné.
Alex si dával v této regatě za cíl hlavně doplout a vyzkoušet loď a systémy. To se tedy nepovede. Pro jeho tým to může být nepříjemná překážka na cestě za vítězstvím ve Vendée Globe. Stále sice bude dost času na tréninky, ale žádný trénink neprověří loď tak, jako ostrý závod.
Ve třídě IMOCA je stále na čele mimořádně rychlá jachta Charal, za ní Apivia a třetí je nyní 11th Hour Racing.
V Class 40 se na první místo propracovala jachta Credit Mutuel. Jde o jednu z nejmodernějších lodí třídy, která je charakteristická téměř kulatou přídí. Druhá je Leyton a třetí Aina Enfance&Avenir.
V Multi 50 nyní vede Groupe GCA, druhé místo patří Solidaires en Peloton a třetí je Primonial.
Polohu lodí najdete zde.
4018
Související články
Nico Lunven první a obtížná rozhodnutí na dohled
Nico Lunven první a obtížná rozhodnutí na dohled
Změna ve vedení Vendée Globe. Do čela se dostal Nico Lunven, který byl před 50 hodinami předposlední. Startovní pole má za zády níži a před sebou složitou cestu do pasátu. Obtížné chvíle, kdy bude snadné ztratit.
Jak nerozlámat loď při Vendée Globe
Jak nerozlámat loď při Vendée Globe
Chcete-li zvítězit, musíte mít nohu na plynové páce. Musíte dostat z lodě maximum možného. Maximum, ale nikoli více. Když to přeženete, rozlámete loď a nedojedete. Jak se hledá hranice mezi dost a příliš?
Rekord Nico Lunvena 546,6 nm/24 h!
Rekord Nico Lunvena 546,6 nm/24 h!
Nicolas Lunven začal Vendée Globe od podlahy. Během posledních 24 hodin vytvořil nový sólový rekord v počtu uplutých mil. Rekord má hodnotu 546,6 nm. To je jen pro představu z Puly až někam jižně od Zakynthosu. Sólo…