Fabrice Amedeo ze hry
Dalším odstupujícím z Vendée Globe, který zamířil do Kapského Města je Fabrice Amedeo. Francouz Amedeo ukončil závod po poruše druhého záložního počítače.
Ačkoli se může na první pohled zdát, že jde o banalitu, není tomu tak. Počítač je nezbytný pro příjem počasí, pro komunikaci a pro výpočet ideální trasy. Plavba bez předpovědi počasí není bezpečná a platí to především pro lodě s foily. Foily na většině lodí není možné zcela vysunout z vody a v bouřlivém počasí mohou být na škodu.
Znalost předpovědi počasí s dostatečným předstihem umožňuje zvolit trasu tak, aby se závodník tomu nejhoršímu vyhnul. Absence počítače tak znamená výrazné snížení bezpečnosti plavby. Vzhledem k tomu, že Fabrice Amedeo měl před sebou takřka celý Jižní oceán, zhodnotil situaci jako nepřiměřené riziko a odstoupil.
Odstupy mezi vedoucí trojicí se zkrátily. Charlie Dalin má náskok 65 mil na Thomase Ruyanta a 79 mil na Yannicka Bestavena. Čtvrtý je nyní Jean Le Cam se ztrátou 221 míle. Mezi prvním a desátým závodníkem je odstup 374 míle.
Celkově jde o velmi vyrovnaný ročník závodu, odstupy nejsou velké. K výrazné kompresi ale došlo v posledních dnech. Ještě před Kerguelenovými ostrovy měl Dalin náskok 233 míle na druhého Ruyanta a desátá Isabelle Joschke ztrácela na první příčku přes 600 mil.nyní jsme na polovině.
Na čtvrtek připravujeme další díl online přednášky o závodu. Kromě průběhu závodu se podíváme na to, jak je to u sólových jachtařů se spánkem, podíváme se na risk management a nakonec se zeptáme, proč někteří závodníci zatajují poškození svých lodí.
Polohu lodí najdete zde.
3657
Související články
Nico Lunven první a obtížná rozhodnutí na dohled
Nico Lunven první a obtížná rozhodnutí na dohled
Změna ve vedení Vendée Globe. Do čela se dostal Nico Lunven, který byl před 50 hodinami předposlední. Startovní pole má za zády níži a před sebou složitou cestu do pasátu. Obtížné chvíle, kdy bude snadné ztratit.
Jak nerozlámat loď při Vendée Globe
Jak nerozlámat loď při Vendée Globe
Chcete-li zvítězit, musíte mít nohu na plynové páce. Musíte dostat z lodě maximum možného. Maximum, ale nikoli více. Když to přeženete, rozlámete loď a nedojedete. Jak se hledá hranice mezi dost a příliš?
Rekord Nico Lunvena 546,6 nm/24 h!
Rekord Nico Lunvena 546,6 nm/24 h!
Nicolas Lunven začal Vendée Globe od podlahy. Během posledních 24 hodin vytvořil nový sólový rekord v počtu uplutých mil. Rekord má hodnotu 546,6 nm. To je jen pro představu z Puly až někam jižně od Zakynthosu. Sólo…
Nico Lunven z 38. na 5. místo, Richomme do čela
Nico Lunven z 38. na 5. místo, Richomme do čela
Čtvrtý den Vendée, halzování k jihu a změna na čele. Na první místo se propracoval nováček Vendée Globe a mimořádný talent Yoann Richomme. Na západě se na čelo dotahuje ještě v pondělí téměř poslední Nicolas Lunven.
Favorité na čele a odvážné rozhodnutí
Favorité na čele a odvážné rozhodnutí
Druhý den po startu 10. Vendée Globe se na čele formuje skupina favoritů. Za sebou mají první náročnou oblast. U mysu Finisterre vítr sílí až ke 40 uzlům, vysoká pevnina způsobuje poryvy, je zde hustý provoz rybářských lodí a systém rozdělené plavby, který je pro závodníky zakázanou oblastí.