Damien Seguin se srazil s nákladní lodí
Damien Seguin, jeden z hrdinů Vendée Globe, se srazil při Route du Rhum s nákladní lodí. Jeho IMOCA Groupe Apicil se srazila v noci s nákladní lodí. Poškozený je foil na pravoboku, stěžeň je zlomený, ale do lodě neteče.
Damien Seguin skončil v poslední Vendée Globe na vynikajícím 7. místě. Na lodi bez foilů, muž bez jedné ruky. Fantastický výsledek. Tentokrát poprvé ve své kariéře nedokončí velký závod.
V noci ve 0330 se srazil s nákladní lodí. Hodiny trval úklid lodě od trosek stěžně a kontrola trupu. Navzdory poškození foilu do trupu nezatéká. Seguin míří na základnu do Lorientu. Nepožádal o asistenci, zatím pluje na motor a pomáhá si vynálezem vynikajícího sólového jachtaře Yves Parliera, který se nazývá Liberty Kite. Jde o padákové křídlo, určené právě pro podobné příležitosti, které táhne poškozenou jachtu po větru.
Vedoucí trimarany třídy Ultime mají za sebou frontu a téměř se zastavily v bezvětří na její západní straně. Na čele pluje stále Charles Caudrelier. Zatím nic nevíme o jeho případném trestu za předčasný start. Trestem je zastávka na 4 hodiny. Ta by ho mohla poslat až na 3. místo.
Ve třídě IMOCA jede fantasticky Charlie Dalin, který letos vyhrál zatím každý závod, kterého se zúčastnil.
V Class 40 jsou rozestupy na čele minimální. Vede bývalý vynikající závodník Classe Mini Corentin Douguet, za ním Ian Lipinski a Luke Berry.
Připomínám přednášky o průběhu závodu, kterých se zúčastní Milan Koláček, náš nejlepší sólový jachtař. Další přednáška 16.11. od 20:00.
Polohy lodí najdete zde.
636
Související články
Nico Lunven první a obtížná rozhodnutí na dohled
Nico Lunven první a obtížná rozhodnutí na dohled
Změna ve vedení Vendée Globe. Do čela se dostal Nico Lunven, který byl před 50 hodinami předposlední. Startovní pole má za zády níži a před sebou složitou cestu do pasátu. Obtížné chvíle, kdy bude snadné ztratit.
Jak nerozlámat loď při Vendée Globe
Jak nerozlámat loď při Vendée Globe
Chcete-li zvítězit, musíte mít nohu na plynové páce. Musíte dostat z lodě maximum možného. Maximum, ale nikoli více. Když to přeženete, rozlámete loď a nedojedete. Jak se hledá hranice mezi dost a příliš?
Rekord Nico Lunvena 546,6 nm/24 h!
Rekord Nico Lunvena 546,6 nm/24 h!
Nicolas Lunven začal Vendée Globe od podlahy. Během posledních 24 hodin vytvořil nový sólový rekord v počtu uplutých mil. Rekord má hodnotu 546,6 nm. To je jen pro představu z Puly až někam jižně od Zakynthosu. Sólo…
Nico Lunven z 38. na 5. místo, Richomme do čela
Nico Lunven z 38. na 5. místo, Richomme do čela
Čtvrtý den Vendée, halzování k jihu a změna na čele. Na první místo se propracoval nováček Vendée Globe a mimořádný talent Yoann Richomme. Na západě se na čelo dotahuje ještě v pondělí téměř poslední Nicolas Lunven.
Favorité na čele a odvážné rozhodnutí
Favorité na čele a odvážné rozhodnutí
Druhý den po startu 10. Vendée Globe se na čele formuje skupina favoritů. Za sebou mají první náročnou oblast. U mysu Finisterre vítr sílí až ke 40 uzlům, vysoká pevnina způsobuje poryvy, je zde hustý provoz rybářských lodí a systém rozdělené plavby, který je pro závodníky zakázanou oblastí.