Další informace o potopené české jachtě
Minulý týden se nedaleko Žirje potopila česká jachta Maria. Vyšetřování je v běhu a policisté drží jazyk za zuby. Přesto se však něco dostalo ven.
Jak již bylo řečeno v minulém článku, jihovýchodně od Žirje na hloubce 170 m šla ke dnu česká jachta Maria, kterou vyrobila firma Berza sro. Jachta byla spuštěna na vodu v roce 2015 a byla na prodej. Majitelem byla brněnská společnost Rejvíz sro.
Jachta je dlouhá 12,25 m, je vyrobena z oceli a výtlak činil hezkých 24 tun. Šlo o motorsailer s nástavbou typu pilothouse. Podobné jachty jsou určeny především do tvrdých severských podmínek.
Jachta již delší dobu stála v obci Bilice na Prokljanském jezeru nedaleko Skradinu. Chorvatské policii do dnešních dnů nebylo majitelem nahlášeno zmizení lodě.
Otázkou zůstává, jestli někdo z majitelů byl na palubě v okamžiku, kdy šla loď ke dnu. Podle chorvatských rybářů, kteří potápějící se jachtu objevili ve chvíli, kdy z moře koukala jen záď, se na údery do trupu nikdo neozval.
K vyřešení mystéria potopené jachty může přispět hlášení z noci z pondělí na úterý. Čtyřicet minut po půlnoci policie přijala hlášení občana Bilice, který měl podezření, že na vyvázané lodi se něco děje a že to vypadá na krádež. Když policie na místo dorazila, jachta již v přístavu nebyla. Okamžitě byla zalarmována Pomorska policija, která do 0400 projela celou řeku Krku od Skradinu po Šibenik, ale jachtu neobjevila. Ani hlídka na mostě nedaleko Šibeniku jachtu nezahlédla.
Další zpráva o jachtě tak přišla až v 0952, kdy ji polopotopenou objevili rybáři nedaleko Žirje. To už jsou ale detaily, které jsme popsali v předchozím článku.
Další informace o jachtě Maria zde.
6511
Související články
Potopení Bayesian. Chyba posádky, nebo loděnice?
Potopení Bayesian. Chyba posádky, nebo loděnice?
Superjachta Bayesian dlouhá 56 metrů se potopila během pár minut 19. srpna u pobřeží Sicílie. Sedm osob při nehodě zemřelo. Výrobce lodi Perini Navi od počátku hlučně svaloval vinu na profesionální posádku. Objevují se ale podezření, že by italská loděnice mohla být potrefenou husou.
Kritická situace v přístavu
Kritická situace v přístavu
Odpoledne jste dorazili do přístavu, vyvázali jste se zádí a nebyli jste dost důkladní. V noci přišla bouřka a vaše jachta začala rohem zádi brousit molo. Co s tím?
O nebezpečí kotvení v mořské trávě
O nebezpečí kotvení v mořské trávě
To můžeme říkat pořád: „Nekotvi na řasách, nekotvi na řasách, nekotvi na řasách!“ No a co se děje? Stále kotví na řasách. A to je důvod ztroskotání katamaranu před Maslinicí.