Červený už je uvnitř
Práce na přípravě jachty Cesaria na sezónu probíhají podle předem nestanoveného plánu. Jak říká Vojta Komárek: „Ještě nikdy jsme nebyli blíže spuštění na vodu.“
Motor Volvo Penta MD 2010 je venku a už je instalovaný na podstavci, na kterém bude přítomen na kurzech servisu a údržby lodního dieselového motoru. Dokonce běží a poběží i na kurzech.
Vraťme se ale od starého motoru do motorového prostoru jachty Cesaria. Duo Vojta Komárek a Dan Přívara již včera zvedlo nový motor Beta Marine a posadilo ho do motorového prostoru. Sice to zatím ještě není ono, bude třeba poštelovat lože motoru, aby vše sedlo tak, jak má. Pak bude následovat měření a honění správné polohy motoru na silentblocích. Motor a hřídel lodního šroubu musí být přesně v ose. Hraje se tam na méně než milimetry. Řekl bych i mikrometry, ale nevím, jestli bych už nekecal. Vojta Komárek je muž nebývalé výšky a netuším, jestli z jeho výšin jsou ještě mikrometry patrné. Dan Přívara je na tom z tohoto pohledu lépe, k mikrometrům má nejméně o 20 cm blíže.
Foto Dan Přívara
Cesta do podpalubí.
Správná poloha motoru je mimo jiné důležitá kvůli hluku a vibracím motoru. Vše musí být přesné. Pak už bude stačit zapojit hadice, elektriku, plyn, naftu, výfuk a vše by mělo běžet. Nebude to však konec údržby, následovat budou další drobné práce na palubě. Jsou drobné. Bude jich ale ještě dost.
To už se ale bude Cesaria těšit na vodu. A samozřejmě na kurzy přístavních manévrů, na které je určená...
331
Související články
Volné termíny kurzů přístavních manévrů v Praze
Volné termíny kurzů přístavních manévrů v Praze
Naše pražské kurzy manévrů jsou stále plné. Proto jsme vypsali volné termíny na červen, červenec a srpen. Pokud se chystáte v létě na charter a bojíte se nejistoty za kormidlem, náš kurz vám pomůže se jí zbavit.
Jak dostat záď k molu
Jak dostat záď k molu
Při zajíždění bokem k molu mají občas začínající jachtaři potíže. Vadí jim špatný odhad vzdálenosti přídě od mola, obavy z poškození lodě a špatné představy o pohybu jachty. Pojďme se podívat, jak dostat záď k molu a následně příď tam, kde si ji přejeme mít.
Kurz údržby a servisu lodního motoru, poslední místa na zítra
Kurz údržby a servisu lodního motoru, poslední místa na zítra
Kurz servisu a údržby lodního dieselového motoru vedený Vojtou Sládečkem je vždy beznadějně vyprodán. Zdá se, že si jachtaři uvědomují, jak moc na motoru záleží jejich bezpečnost. Na zítřejším kurzu máme poslední volná místa.