Kurz noční plavby a bezpečného kotvení, poslední místo
Na podzim jsme připravili nový zdokonalovací kurz pro méně zkušené (nebo méně sebejisté) jachtaře. Tentokrát půjde o kurz noční plavby a bezpečného kotvení. Znovu jde o třídenní kurz. Protože jeden z přihlášených by jel, ale nechtělo se mu platit, nabízíme poslední neobsazené místo
Kurz noční plavby jsme úmyslně připravili na druhou polovinu října, kdy je dlouhá noc, ale moře je ještě teplé, proto noční teploty neklesají tolik, jako na jaře.
Víte, na jakou vzdálenost vidíte poziční světla druhé lodě? Za jak dlouho se dostanete do kolizní situace? Kolik času máte při noční hlídce na reakci ve chvíli, kdy hrozí srážka? Co vám říkají poziční světla, co majáky a bóje? Jak náročný je odhad vzdálenosti v noci? Jak moc je ztížená orientace v prostoru a o co jsou náročnější práce na palubě? Jaké jsou základní bezpečnostní opatření během noční plavby?
Dále bude součástí kurzu výuka kotvení. Standardní stání na kotvě, stání na kotvě se zádí vyvázanou na břeh, zkouška kotvení na dvě kotvy v tandemu, ukázka aplikací s kotevními alarmy. Jak spustit rychle kotvu, když je rychlost vrátku nedostatečná. Příprava snubberu, když na lodi tato pomůcka chybí.
Dojde i na kombinaci obojího. Je snadné v noci bezpečně zakotvit v zátoce, kterou neznáte? Jak budete za tmy hledat místo na kotvu? Jak bezpečně vplouvat na kotviště, kde je agresivní světelné pozadí?
Je toho hodně, co je možné se naučit, jak se zlepšit, jak učinit svoje plavby bezpečnější, jak získat v náročných nočních podmínkách jistotu a jak být připraven na kotvení a to i v náročnějších podmínkách.
Více informací najdete zde.
4500
Související články
Nové termíny kurzů přístavních manévrů v Praze
Nové termíny kurzů přístavních manévrů v Praze
Všechny termíny přístavních manévrů v Praze byly plné. Dva termíny jsme proto přidali. Chcete-li se zlepšit za kormidlem před svojí plavbou, chcete-li získat jistotu, naučit se nové postupy, prostě zjistit jak na to, máte tedy možnost. Volná místa na praktických kurzech v centru Prahy.
Jak přečkali bouři na Istrii na kotvě?
Jak přečkali bouři na Istrii na kotvě?
Německý Yacht přinesl zajímavý popis přípravy na bouři a její přečkání minulý týden v Rovinji. Svoji strategii popsali manželé Schmidbauerovi. Připomínám, že vítr dosahoval rychlosti 60 uzlů a 30 lodí skončilo na pobřeží.
Proč je nebezpečný člun na přední palubě
Proč je nebezpečný člun na přední palubě
Nafukovací člun bývá často uložen na přední palubě. Toto umístění může mít tragické následky.