Svět elektronických map se mění
Ve světě elektronických map došlo k velké změně. Společnost Navionics, jejíž mapy máte mnozí v mobilu, koupila konkurenční firma Garmin, která vedle vlastních mapových podkladů je i velkým hráčem na poli lodní elektroniky.
Mnozí z jachtařů používají jednoduchou a proto i velmi oblíbenou aplikaci Boating od Navionics v mobilech nebo v tabletech. Společnost Garmin na druhou stranu ve svých přístrojích užívala především vlastní mapy BlueChart a LakeVü.
Šéf Garminu Cliff Premble ke spojení řekl: „Kombinací obsahu Navionics s mapami Garmin BlueChart a LakeVü budeme schopni poskytnout našim zákazníkům nejlepší a nejdetailnější pokrytí.“
Značka Navionics zůstane zachována. Stejně tak se nemusí bát uživatelé aplikací Navionics.
Firma Navionics sídlí v italském Viareggiu a má 350 zaměstnanců. Vedle digitalizace map se zabývala i vlastním mapováním a zpřesňováním map. Tyto práce byly prováděny jak na místě, tak na dálku pomocí satelitního snímkování a laserovými skenery ze vzduchu.
Společnost Garmin chce v budoucnu spojit využití map v mobilních aplikacích s vlastními navigačními přístroji. Vlastní mapa v telefonu i se zadanými waypointy a dalšími body zájmu by se tak v brzké budoucnosti mohla objevit i ve vašem mapovém plotteru na lodi. V současné chvíli tomu brání právní překážky, protože licence na mapy jsou spojeny se zařízením, na kterém jsou užívány.
8909
Související články
Zkratky v navigaci
Zkratky v navigaci
Na navigačních přístrojích se setkáváme se zkratkami, které mnohým nic neřeknou. Přinášíme jejich přehled a překlad do češtiny.
Navigační příklad na B, tentokrát proudy
Navigační příklad na B, tentokrát proudy
Chystáte se na kapitánský kurz na licenci B? znovu je tu ukázka navigačního příkladu, tentokrát na plavbu v proudu. První části příkladu již jsme přinesli, teď tedy část poslední, a to je plavba v proudu.
Příklad na kapitánské zkoušky B, 2. část
Příklad na kapitánské zkoušky B, 2. část
Přinášíme ukázku navigačního příkladu na kapitánské zkoušky kategorie B. Tentokrát jsme pokročili na výpočet výšky hladiny v sekundárním přístavu, tedy v přístavu, kde musíme výšku vody a přesný čas přílivu počítat s pomocí diferencí.