První vlna
Na lodích potkáme i mnoho dětí. Jejich pohled na týden na palubě může být výrazně odlišný od našeho. Jiné věci jsou pro ně důležité, něco jiného je zaujme, docela jiné zážitky uvíznou v hlavě. A mnohdy se ještě naučí i nové výrazy.
Vlny se tříští o okno. Sedím v kajutě na palandě. Na té, kterou jsem vyhrála v souboji s ostatními dětmi na palubě.
Celá loď se houpe a my s kamarádkou čekáme. která vlna bude největší. V tom udeří do okna obří vlna a celá loď se nahne na bok. Obě se musíme držet. Křičíme na celé kolo. S úsměvy na tvářích a jiskrami v očích. Loď se začne vracet do své původní pozice.
“To bylo husto-kruto-přísný!” vykřikne kamarádka.
“Husto-kruto-přísný?” nechápavě se na ní podívám.
“Nooo, jo, jakože to bylo nejhustější přece.”
Obrátím se zpět k okénku a přemýšlím nad novým slovem. Později večer když jdu spát, místo počítání oveček přemýtám, co všechno je husto-kruto-přísný. Myslím dlouho, ale na nic nepřicházím. A tak usínám s myšlenkou, že jediná doopravdy hustá věc je velká vlna uprostřed chorvatského moře.
Teď se na vlnu dívám zpětně a je mi jasné, že zase tak velká nebyla. Že ji mé dětské oči pořádně zvětšily. Že vlastně možná, možná nebyla tak velká, až tak husto-kruto-přísná...
828
Související články
Častá chyba při přechodu na zpětný chod a co s tím
Častá chyba při přechodu na zpětný chod a co s tím
Při manévrování v přístavech je často vidět, že přechod na zpětný chod je mnohdy okamžikem, kdy jachta je ovládána živly, silami, které neznáme, nebo snad vlastní škodolibostí, ale určitě ne kormidelníkem. Jak se tomu vyvarovat?
Ověšená záď lodě znamená riziko
Ověšená záď lodě znamená riziko
Často dnes najdete zadní část kokpitu zastavěnou a ověšenou tak, že není snadné dostat vyvazovací lano na břeh, případně ještě zpět na vazák. Navíc se vám již jistě stalo, že jste měli na boku lodě na zadním koši upevněný přívěsný motor. To vše představuje riziko.
Jak je to s odpadem na jachtách
Jak je to s odpadem na jachtách
Odstraňování odpadů z jachet na moři dle přílohy V k úmluvě MARPOL 73/78