Příliš malá. Největší jachta světa se prodlužuje o 11 metrů
Už se svou původní plánovanou délkou 182,9 metru měla být soukromá výzkumná expediční loď REV Ocean nejdelší motorovou jachtou na světě. Nyní se v jednom z doků norské loděnice Vard pracuje na prodloužení trupu na novou délku 194 metrů. Dodání hotového plavidla je naplánováno na únor 2025, svému účelu by pak mělo začít plně sloužit v posledním čtvrtletí roku 2026.
Před dvěma lety byla stavba lodi REV Ocean pozastavena a návrh byl mírně přepracován ve prospěch zlepšení funkčnosti. To zahrnuje prodloužení střední části lodi a změnu uspořádání, která podle vyjádření loděnice znamená „více prostoru a zvýšení vědecké kapacity v hlavních prostorách lodi“.
Plavidlo vzhledem k účelu nelze považovat za klasickou superjachtu, nicméně pod jejím návrhem je podepsán mimo jiné i přední designér superjachet Espen Øino.
Investorem je norský podnikatel Kjell Inge Røkke, který již dříve prohlásil, že REV Ocean bude především sloužit jako platforma pro shromažďování znalostí. „Rád bych na palubě přivítal výzkumné pracovníky, ekologické skupiny a další instituce, aby získali poznatky pro vývoj inovací k řešení problémů spojených s moři.“ Na palubě bude instalováno pokročilé oceánografické vybavení, které plavidlu umožní zkoumat mořskou vodu, proudy, dno, ryby, živočichy či rostliny.
Jak se sluší na environmentálně uvědomělý projekt, REV Ocean využívá pokročilé technologie, aby byl jeho provoz co nejúspornější. Disponuje například rekuperací energie kormidla. Diesel-elektrické pohonné ústrojí s přímými náhony je opatřeno systémem čištění výfukových plynů.
K dalším klíčovým prvkům na palubě patří multifunkční nákladní paluba a úložný prostor pro autonomní ponorku, laboratoře a posluchárna. Původně se počítalo s ubytováním pro 36 hostů a 54 členů posádky.
444
Související články
Jak zlikvidovat laminátovou loď
Jak zlikvidovat laminátovou loď
Mezi vlastníky zejména motorových jachet zlidověl bonmot, že v životě majitele lodi jsou dva obzvlášť šťastné dny: první, když převezme svou novou loď, a druhý, když se jí zbaví. Jsou ale i tací vlastníci, jimž loď dělá radost po celou dobu své životnosti, a rozluka má tak podobu posledního sbohem. Jak vlastně správně laminátovou loď zlikvidovat?
Princezna v plamenech
Princezna v plamenech
Dva lidé byli zachráněni z 18metrové motorové jachty Princess jménem Peroni, která začal hořet nedaleko břehů ostrova Wight na jižním pobřeží Spojeného království. Přestože ze záběrů je patrné, že plameny loď zcela pohltily, dvojice vyvázla bez zranění.
Pozorné sledování podezřelých plavidel u Norska
Pozorné sledování podezřelých plavidel u Norska
V poslední době byly v evropských vodách zaznamenána podezřelá poškození plynovodů a komunikačních kabelů. Náhoda? Mnozí si to nemyslí. Zvláště, když se na místech poškození vyskytovala ruská a čínská plavidla.