Odvážný vstup do Vendée Globe
Cesta Nicolase Troussela na start Vendée Globe je velmi odvážná. Jeho revoluční jachta byla spuštěna na vodu jako poslední a navíc byla navržena kontroverzním designérem. Vezmeme-li v úvahu jen cenu nové lodi kolem 5 milionů EUR, jde o odvážné rozhodnutí.
Kampaň Nicolase Troussela byla od začátku postavena jako kampaň „na poslední chvíli“. To ale neznamená, že by byla podceněná. Naopak. Na kampani se podílel jediný dvojnásobný vítěz Vendée Globe Michel Desjoyeaux, v jehož loděnici CDK byla jachta Corum vyrobena. Muž, který kromě svých titulů dotáhl k vítězství i Vincenta Riou a Francoise Gabarta. Troussel je dvojnásobný vítěz Solitaire du Figaro. Zdá se, že ho nezastaví nic.
Máte nějaké zvláštní obavy z první Vendée Globe?
Stejně jako všichni ostatní, tedy silné bouře, plovoucí UFO. To jsou obavy… Čekají nás složité chvíle. Pro sólo jachtaře trochu extrémní. S týmem Corum Sailing jsme se na všechny tyto možnosti připravili co nejlépe. I když se to nemusí zdát, jedeme podle plánu. Udělali jsme několik důležitých rozhodnutí. Například jsme se nezúčastnili přípravných závodů, abychom se soustředili jen na Vendée Globe. Tak doufám, že jsme udělali správná rozhodnutí. Udělali jsme pro start ve Vendée Globe vše. Otestovali jsme loď na maximum. Měli jsme i nějaké problémy, ale to je podobné, jako u ostatních. Celý tým pracoval velmi dobře. Věřím, že společně řešené problémy nám dodávají na síle.
Jak pohlížíte na závod? Vizualizujete si ho jako lyžař na sjezdové trati?
Ano, je to podobné. Lyžař si představuje svoji stopu s přesností na desetiny sekundy. Tady je to spíš: „Prvních šest hodin se bude odvíjet takto… Vyměníme plachty, odhalzujeme, přijde vítr ze směru...“. Máme načasování, i když je závod dlouhý. Plánujeme si po tolika dnech rovník, poté za jak dlouho Jižnímu oceán, Kerguelenovy ostrovy atd. Neděláme to do detailu, ael děláme to. Je pro nás důležité celou trasu pochopit.
Ještě nikdy jste nebyl takto dlouho sám na oceánu. I to je výzva, že?
Sám na lodi jsem byl zatím maximálně 23 dnů při závodu na Figaru přes Atlantik. Připravil jsem se na to tím, že jsem se ujistil, že se ve své lodi cítím dobře. Abych mohl někdy „utéci“, protože to bude dlouhé!
Jak vypadá takový útěk?
Mám spoustu podcastů, nějakou hudbu. Většinou podcasty. Velmi rozmanité věci. To mi umožňuje myslet na něco jiného. Skvělé je, že můžete poslouchat, i když jste před obrazovkou navigace a připraveni zasáhnout na palubě. Člověk si vytvoří vlastní bublinu…
Vaše loď je mírně řečeno netradiční. Má ohromný kokpit…
Mohli jsme si to dovolit proto, že jsme se rozhodli navrhnout palubu, která zahrnuje střechu nástavby a zároveň kokpitu. Tato volba nám umožnila vytvořit velký kokpit, velmi prostorný a také velmi bezpečný, protože zde cítíte dobře krytý. Jako v kokonu. Zadní část můžete zavřít nebo otevřít. Když loď jede velmi rychle, cítíte se zde bezpečně. To oceníte…
Pokud byste měl kouzelnou hůlku, která vám umožní okamžitě splnit přání, co by to bylo?
Právě v tuto chvíli? Ať už je 8. listopadu. Den startu. Přeskočit tři týdny čekání, kdy se tlak bude jen zvyšovat! Prozatím je to v pořádku, ale vím, že tlak bude stále stoupat. Každý přeskočený týden by byl dobrý…
2156
Související články
Spánek sólových jachtařů
Spánek sólových jachtařů
Závodíte přes oceán nebo okolo světa. Jste na lodi sám. Jak ovládnout vlastní únavu? Jak ovládnout sebe, svůj spánek? Jak neupadnout do dřímoty v nejméně vhodný okamžik?
Jachty po Vendée Globe na prodej
Jachty po Vendée Globe na prodej
Plánujete-li účast v příští Vendée Globe, je teď nejlepší doba na koupi nové lodě. Na trhu je velká část jachet, které nedávno závod dokončily/nedokončily. Kolik stojí možnost postavit se na start Vendée Globe?
Jak to bylo s kolizí Borise Herrmanna
Jak to bylo s kolizí Borise Herrmanna
Měl Boris Herrmann pravdu, když tvrdil, že rybářská loď, se kterou se srazil 90 mil před cílem Vendée Globe měla vypnutý automatický identifikační systém AIS? Kde se stala chyba?