Odvážný vstup do Vendée Globe
Cesta Nicolase Troussela na start Vendée Globe je velmi odvážná. Jeho revoluční jachta byla spuštěna na vodu jako poslední a navíc byla navržena kontroverzním designérem. Vezmeme-li v úvahu jen cenu nové lodi kolem 5 milionů EUR, jde o odvážné rozhodnutí.
Kampaň Nicolase Troussela byla od začátku postavena jako kampaň „na poslední chvíli“. To ale neznamená, že by byla podceněná. Naopak. Na kampani se podílel jediný dvojnásobný vítěz Vendée Globe Michel Desjoyeaux, v jehož loděnici CDK byla jachta Corum vyrobena. Muž, který kromě svých titulů dotáhl k vítězství i Vincenta Riou a Francoise Gabarta. Troussel je dvojnásobný vítěz Solitaire du Figaro. Zdá se, že ho nezastaví nic.
Máte nějaké zvláštní obavy z první Vendée Globe?
Stejně jako všichni ostatní, tedy silné bouře, plovoucí UFO. To jsou obavy… Čekají nás složité chvíle. Pro sólo jachtaře trochu extrémní. S týmem Corum Sailing jsme se na všechny tyto možnosti připravili co nejlépe. I když se to nemusí zdát, jedeme podle plánu. Udělali jsme několik důležitých rozhodnutí. Například jsme se nezúčastnili přípravných závodů, abychom se soustředili jen na Vendée Globe. Tak doufám, že jsme udělali správná rozhodnutí. Udělali jsme pro start ve Vendée Globe vše. Otestovali jsme loď na maximum. Měli jsme i nějaké problémy, ale to je podobné, jako u ostatních. Celý tým pracoval velmi dobře. Věřím, že společně řešené problémy nám dodávají na síle.
Jak pohlížíte na závod? Vizualizujete si ho jako lyžař na sjezdové trati?
Ano, je to podobné. Lyžař si představuje svoji stopu s přesností na desetiny sekundy. Tady je to spíš: „Prvních šest hodin se bude odvíjet takto… Vyměníme plachty, odhalzujeme, přijde vítr ze směru...“. Máme načasování, i když je závod dlouhý. Plánujeme si po tolika dnech rovník, poté za jak dlouho Jižnímu oceán, Kerguelenovy ostrovy atd. Neděláme to do detailu, ael děláme to. Je pro nás důležité celou trasu pochopit.
Ještě nikdy jste nebyl takto dlouho sám na oceánu. I to je výzva, že?
Sám na lodi jsem byl zatím maximálně 23 dnů při závodu na Figaru přes Atlantik. Připravil jsem se na to tím, že jsem se ujistil, že se ve své lodi cítím dobře. Abych mohl někdy „utéci“, protože to bude dlouhé!
Jak vypadá takový útěk?
Mám spoustu podcastů, nějakou hudbu. Většinou podcasty. Velmi rozmanité věci. To mi umožňuje myslet na něco jiného. Skvělé je, že můžete poslouchat, i když jste před obrazovkou navigace a připraveni zasáhnout na palubě. Člověk si vytvoří vlastní bublinu…
Vaše loď je mírně řečeno netradiční. Má ohromný kokpit…
Mohli jsme si to dovolit proto, že jsme se rozhodli navrhnout palubu, která zahrnuje střechu nástavby a zároveň kokpitu. Tato volba nám umožnila vytvořit velký kokpit, velmi prostorný a také velmi bezpečný, protože zde cítíte dobře krytý. Jako v kokonu. Zadní část můžete zavřít nebo otevřít. Když loď jede velmi rychle, cítíte se zde bezpečně. To oceníte…
Pokud byste měl kouzelnou hůlku, která vám umožní okamžitě splnit přání, co by to bylo?
Právě v tuto chvíli? Ať už je 8. listopadu. Den startu. Přeskočit tři týdny čekání, kdy se tlak bude jen zvyšovat! Prozatím je to v pořádku, ale vím, že tlak bude stále stoupat. Každý přeskočený týden by byl dobrý…
3553
Související články
Kdo naskočí do rychlíku?
Kdo naskočí do rychlíku?
Ve Vendée Globe důležitý okamžik pro favority. Nyní se hraje o to, kdo stihne naskočit do rozjetého vlaku, který bez zastávky míří k mysu Dobré naděje. Kdo naskočí, zmizí soupeřům, kterým se to nepodaří. Ztráta zde už nemusí být dohnatelná.
Jak nerozlámat loď při Vendée Globe
Jak nerozlámat loď při Vendée Globe
Chcete-li zvítězit, musíte mít nohu na plynové páce. Musíte dostat z lodě maximum možného. Maximum, ale nikoli více. Když to přeženete, rozlámete loď a nedojedete. Jak se hledá hranice mezi dost a příliš?
Kolik bere vítěz Vendée Globe
Kolik bere vítěz Vendée Globe
Vendée Globe. Sólový nonstop závod kolem světa bez asistence. Nejrychlejší stráví na oceánech kolem 80 dnů, nejpomalejší ještě o polovinu více. Kolik je první cena za takovou dřinu? Jaké jsou prize money v tomto závodě?