Někdy je to k uzoufání
Zkoušeli jste někdy na palubě své jachty demontovat nějakou část, která je důmyslně schována někde ve skříňce, za nábytkem, nebo pod ním? Použili jste přitom i taková sprostá slova, o kterých jste nevěděli, že je znáte? Jak se mohlo povést, jachty takto zkompletovat?
Jen těžko si dovedete představit, že někdo dotahoval inbus v místě, kam není možné strčit ruku, že musel ohnout při nasazování na hrdlo hadici, která je v dané délce neohnutelná?
Takových pastí při údržbě jachet je stále více. Na vině je způsob, jak se jachty staví. Interiér lodí je sestaven z modulů, které se kompletují mimo trup. Teprve v určité fázi se do otevřeného trupu vloží a upevní se. Takto se nainsatluje dovnitř vše, od elektriky, vody a odpadu, až po nábytek.
Po celou dobu montáže je trup otevřen a paluba je osazována palubním vybavením jinde. Až po dokončení prací v trupu a na palubě se paluba nasadí na trup a celek se slepí a sešroubuje.
Tento výrobní postup výrazně usnadňuje a zlevňuje stavbu jachet. Jinak je to ale pro majitele a údržbu jachty. Mnohá místa v lodi jsou pro údržbu nedostupná, nebo dostupná jen za nasazení všech sil s nejrůznějšími pomůckami. Některé věci jsou kvůli výrobnímu postupu zcela neopravitelné.
Až budete někdy přemýšlet o tom, jak mohli určitou část lodi zkompletovat, vzpomeňte si na výrobní postup a není třeba již více o tom přemýšlet.
Při demontáži vám to však práci nezjednoduší.
5768
Související články
Aby plachty déle vydržely
Aby plachty déle vydržely
Za plachty na své jachtě zaplatíte obvykle statisíce. Co vše můžete udělat proto, aby vám déle vydržely?
Poslední místo na kurzu servisu a údržby lodního motoru
Poslední místo na kurzu servisu a údržby lodního motoru
Již zítra od 17:00 proběhne v Praze kurz servisu a údržby lodního dieselového motoru. Kurz povede jako vždy vynikající instruktor Vojta Sládeček. Máme poslední volné místo.
Nepěkné praskliny v trupu kolem kýlu
Nepěkné praskliny v trupu kolem kýlu
Na lodi Cesaria, na které děláme v Praze kurzy přístavních manévrů, jsme měli nehezké praskliny kolem kýlových šroubů. Byly čím dále ošklivější. Bylo třeba konat.