Marina Tribunj změnila majitele
Marina v chorvatském městečku Tribunj nedaleko Vodice změnila majitele. Původně se jednalo o jednu z prvních marín, která nepatřila chorvatské firmě, nyní je po změně v tureckých rukou.
Marína Tribunj byla dokončena v roce 2003. Byla jednou z prvních chorvatských marín, které nebyly v domácích rukou. Majitelem maríny se stala maďarská firma. Zajímavé je, že do té doby Chorvaté cizí peníze do svých marín nepouštěli.
V roce 2002 chorvatský parlament odhlasoval zákon o privatizaci ropného koncernu INA do rukou maďarského MOLu. A shodou okolností to byla zrovna maďarská firma, které se podařilo chorvatský monopol v marínách na východním pobřeží Jadranu prolomit. Maďarské prsty v chorvatském hospodářství byly tehdy hodně dlouhé…
V roce 2010 pak za přijímání úplatku mimo jiné při privatizaci firmy INA byl obviněn chorvatský premiér Ivo Sanader a o dva roky později byl také odsouzen. Jestli to souvisí i s marínami, nevíme, ale Sanader si nechal za privatizace platit a spolu s lidmi kolem sebe si přišel na 9 mld EUR. Nějaká ta marína se v tom mohla ztratit.
Až do nedávna patřila marína Tribunj maďarské firmě Adriatiq. Nyní se stala součástí tureckého kolosu D-marin, kterému již v Chorvatsku patří maríny Borik, Sukošan a Mandalina v Šibeniku. V Černé Hoře je to Portonovi, v Řecku Gouvia, Lefkas a Zea, v Turecku Didim, Göcek a Turgutreis a konečně ve Spojených arabských emirátech Al Seef, Business Bay, Dubai Harbour a Jaddaf Waterfront.
2590
Související články
Chceš tu být? Tak plať jako mourovatej!
Chceš tu být? Tak plať jako mourovatej!
V části chorvatské populace zjevně panuje přesvědčení, že jachtař se má škubat, škubat a zase škubat. Nebo tak alespoň vyznívá páteční článek z webu morski.hr.
Benzinka v Dubrovniku zavřená
Benzinka v Dubrovniku zavřená
Zavřená čerpací stanice v ACI maríně Dubrovnik může být nepříjemným překvapením. Benzínka pro automobily je sice nedaleko hned na hlavní silnici, ale tahat v případě motorového člunu stovky litrů v kanystrech v parném jadranském létě je zábava, kterou je možné si odpustit. Navíc přelévání z kanystrů do nádrže má k ekologii daleko.
Luxusní stání pro jachtu v Libni
Luxusní stání pro jachtu v Libni
Ze zdravotních důvodů jsem musel prodat loď a zbylo zaplacené stání. Molo je pod zámkem, s elektřinou a vodou. Na břehu toaleta sprcha.