Kdo vládne v Class 40?
Oblíbená závodní třída Class 40 je poslední relativně dostupnou jachtou před královskou třídou IMOCA. Nejrychlejší jachty této třídy předvádí neuvěřitelné výkony. Tyto stále ještě konvenční lodě rychlostí dohání jachty IMOCA před 20 lety.
Současný rekord třídy Clas 40 v počtu uplutých mil za 24 hodin drží jachta Credit Mutuel Iana Lipinského. Má hodnotu 428,53 námořní míle. Tuto jachtu navrhoval pionýr kulatých přídí David Raison.
Foto Thomas Deregnieaux
Třídě Class 40 nyní dominují kulaté přídě.
Nechme ale nyní rekord rekordem a podívejme se na výsledkovou listinu třídy Class 40 v nedávno skončeném závodě Rolex Fastnet Race. Uvidíte, že zde dominuje někdo docela jiný. Je to francouzský designér a závodník Sam Manuard. Začínal v Classe Mini (navrhoval jachtu Milana Koláčka Follow Me), pokračoval v Class 40, dnes už má za sebou i jednu jachtu IMOCA L´Occitane a na druhé pracuje (Charal). Stál také za úspěšnými jachtami Seascape (dnes Beneteau First). Dnes se podepisuje i pod nejnovější First 36.
Ale vraťme se k Fastnetu. V první desítce na výsledkové listině je 7! jachet navržených Samem Manuardem. Prvních 6 míst jsou jenom jachty jím podepsané. To je fantastická dominance.
Pokud se chcete něco dozvědět o Samově přístupu k navrhování jachet, podívejte se na rozhovor, který s ním vedl při Vendée Globe Milan Koláček.
2751
Související články
Proč zvláštní kormidla na Charal 2?
Proč zvláštní kormidla na Charal 2?
Srovnáte-li novou jachtu IMOCA Charal 2 s ostatními jachtami třídy, musíte si všimnout ohromného rozdílu v pozici a tvaru kormidel. Dvojice kormidel na jachtě Charal 2 je v podstatě ve středu zádi a kormidla jsou velmi dlouhá a úzká.
Toto je budoucnost?
Toto je budoucnost?
Nicomatic je závodní jachta třídy Classe Mini, kterou navrhl muž na roztrhání Sam Manuard pro Caroline Boule. Classe Mini je díky relativně nízkým cenám lodí rodištěm inovací. Uspěje-li netradiční jachta, můžeme něco podobného čekat i u větších lodí.
Proč mají závodní jachty široké přídě
Proč mají závodní jachty široké přídě
Podívejte se na nejmodernější závodní jachty IMOCA nebo Class 40. Jsou nevzhledně široké na přídi. A byly by ještě širší, kdyby jim to pravidla dovolila. Proč tomu tak je, když vždy byla s rychlostí spojená ostrá příď? Byly dokonce i doby, kdy se vycházelo z předpokladu, že základem rychlosti je elegance. To už dnes neplatí. Zeptali jsme se na to závodního jachtaře Milana Koláčka.