Hugo Boss najela na mělčinu
Alex Thomson najel 67 mil před cíle Route du Rhum na útes. V té době měl na druhého Paula Meilhata náskok 230 mil. Hugo Boss je poškozená (rozsah škod není zatím známý), ale pokračuje dále.
Alex se z mělčiny dostal bez cizí pomoci, ale musel použít motor. K nehodě došlo na severu části Guadeloupe nazvané Grande Terre ve 2145 tamního času.
Po najetí na skálu Alex stáhl plachty, nastartoval motor, vycouval, vytáhl plachty, stopnul motor a nasadil na něj novou plombu.
Alex je v pořádku. Na lodi je poškozen crash box na přídi, čelen, do přídě zatéká, ale voda zůstává před přední vodotěsnou přepážkou. Dále je poškozen foil na pravoboku a zřejmě i kýl. Přesný rozsah poškození však není možné v nočních hodinách posoudit.
Po nehodě Hugo Boss pokračovala dále rychlostí 7 uzlů. Momentálně stojí v bezvětří 30 mil před cílem.
Navzdory poškozením se zdá, že by Alex měl dojet do cíle na prvním místě. Na scénu však vstoupí mezinárodní jury. Bude se řešit zakázané použití motoru během závodu. V úvahu připadá časová penalizace.
Polohu najdete zde.
4972
Související články
Byla za tragédií chyba loděnice?
Byla za tragédií chyba loděnice?
Z britské MAIB zveřejnila předběžné informace o nedostatečné stabilitě megajachty Bayesian, která mohla vést ke tragickému překlopení a potopení jachty.
Záchrana vraku pozastavena, zemřel potápěč
Záchrana vraku pozastavena, zemřel potápěč
Vyzvednutí vraku megajachty Bayesian bylo pozastaveno. Při odstraňování takeláže zemřel devětatřicetiletý potápěč. Primární je vyšetření příčin smrti holandského profesionála.
Čtyři jachty jednou ranou
Čtyři jachty jednou ranou
Těžko se hledají slova, když vidíte, jak skipper jachty vrší jednu chybu za druhou a během pár desítek sekund zničí hned 4 jachty! Na jednu stranu těžko uvěřitelné, na druhou stranu realita spojená s masivním rozšířením jachtingu a chabými znalostmi a dovednostmi. Kde se staly chyby a jak z podobné situace ven?