Fulgur-Evapco 5. den na vodě
Dnes již Milan s Pierrem mají za zádí nejen Madeiru, ale i Kanáry. Pokračují dále na jih ke Kapverdám. Pojďme se ale ještě podívat, jak se jim dařilo den pátý.
Zde je překlad do češtiny
Pierre: Pátý den, první delfíni, první modrá obloha. To jednomu udělá dobře...
Pořád jedeme na plný kotel se spinakrem. Opravujeme věci, které se nám cestou rozbíjejí. Jde nám to, zatím z toho vycházíme dobře. Tak jen ať to vydrží až konce. Je to super, užíváme si to!
Milane, jestlipak máš nějaké slovo pro dnešek?
Milan: Ano, je to slovo "Dourness" což vystihuje to všechno, co jsme museli udělat mnulou noc, tu před ní a vlastně všechny dny v průběhu posledních dvou měsíců , abychom se vůbec dostali na start tohoto závodu.
Pierre: Ano, je to Dourness a asi jste to moc dobře neslyšeli:-)
Pozn: Dourness jako zabejčenost, zarytost, trvdošíjnost. Jít si vytrvale za svým a dosáhnout svého cíle.
1961
Související články
Přednášky na stánku Lodních novin (úprava programu)
Přednášky na stánku Lodních novin (úprava programu)
Od pátku do neděle proběhne v Praze v Letňanech další ročník výstavy For Boat. Na našem stánku budou pro vás stejně jako v minulých letech připraveny více, či méně odborné přednášky. Sobotní program bude upraven.
Jak se trimují foily a kýl na jachtě IMOCA?
Jak se trimují foily a kýl na jachtě IMOCA?
Ve druhém dílu rozhovoru s Milanem Koláčkem se podíváme na to, jak se nastavují foily a jaký to má vliv na let jachty, dozvíme se, co to je tilt kýlu, kolik času závodníci naspí při Fastnetu a samozřejmě také něco o Milanových plánech do budoucna.
Na IMOCE je to náročné a někdy brutální...
Na IMOCE je to náročné a někdy brutální...
Milan Koláček je prvním Čechem, který absolvoval regatu na jachtě IMOCA. Zeptali jsme se Milana, jak závod probíhal, jak náročné byly podmínky, co je na IMOCE nejtěžší, jakých výkonů dosahuje atd. Zítra se něco dozvíme o foilech, jejich trimování o letu nad hladinou a Milanových plánech.