Ever Forward už zase může vpřed
Po týdnech práce se záchranářům podařilo vyprostit kontejnerovou loď Ever Forward z bahna v zátoce Chesapeake Bay. Loď dlouhá 334 metrů vyjela z plavební dráhy a uvízla na mělčině 13. března.
Kontejnerová loď vyplula z bahna v neděli s pomocí pěti velkých remorkérů, dalších dvou lodí a také přírodních sil v podobě úplňku a skočného přílivu.
Poslední týden se záchranáři věnovali každý den 12 hodin monotónní činnosti odstraňování kontejnerů. Tato operace pomohla loď odlehčit a díky tomu ji bylo možné vyprostit. Odstraňování kontejnerů šlo nakonec rychleji, než se předpokládalo. Původní plán počítal s tím, že činnost zabere alespoň dva týdny. Několik pater kontejnerů ale na lodi zůstalo.
Není zřejmé, nakolik najetí na mělčinu loď poškodilo. Při vyprošťování byl údajně zpozorován černý kouř při couvání lodi z mělčiny.
Kontejnerovka vyjela z plavební dráhy u Baltimoru a rychlostí 13 uzlů najela do bahna na hloubce necelých 8 metrů při ponoru 13 metrů. Příčina vyjetí lodi z dráhy není známa. Americká pobřežní stráž z lodi vyzvedla záznamník cestovních dat, neboli lodní černou skříňku.
1189
Související články
Ropná skvrna na Istrii
Ropná skvrna na Istrii
Na jihu Istrie na Premantuře a u mysu Kamenjak zasáhla pobřeží ropná skvrna. Na místě je na osm desítek hasičů a zaměstnanců Kamenjaku, kteří se snaží zastavit šíření ropné skvrny.
Návrat námořní dopravy do doby krále Klacka?
Návrat námořní dopravy do doby krále Klacka?
Námořní doprava se vrací do doby před Panamou a Suezem. Proč nákladní lodě znovu obeplouvají mysy Dobré naděje a Horn? Proč volí extrémně dlouhé trasy?
Kontejnerovky na jaderný pohon?
Kontejnerovky na jaderný pohon?
Čínská loděnice China State Shipbuilding Corporation (CSSC) představil plány na kontejnerové lodě na jaderný pohon. Kapacita se bude pohybovat kolem 24 000 TEU, píše server gCaptain.