Ever Forward už zase může vpřed
Po týdnech práce se záchranářům podařilo vyprostit kontejnerovou loď Ever Forward z bahna v zátoce Chesapeake Bay. Loď dlouhá 334 metrů vyjela z plavební dráhy a uvízla na mělčině 13. března.
Kontejnerová loď vyplula z bahna v neděli s pomocí pěti velkých remorkérů, dalších dvou lodí a také přírodních sil v podobě úplňku a skočného přílivu.
Poslední týden se záchranáři věnovali každý den 12 hodin monotónní činnosti odstraňování kontejnerů. Tato operace pomohla loď odlehčit a díky tomu ji bylo možné vyprostit. Odstraňování kontejnerů šlo nakonec rychleji, než se předpokládalo. Původní plán počítal s tím, že činnost zabere alespoň dva týdny. Několik pater kontejnerů ale na lodi zůstalo.
Není zřejmé, nakolik najetí na mělčinu loď poškodilo. Při vyprošťování byl údajně zpozorován černý kouř při couvání lodi z mělčiny.
Kontejnerovka vyjela z plavební dráhy u Baltimoru a rychlostí 13 uzlů najela do bahna na hloubce necelých 8 metrů při ponoru 13 metrů. Příčina vyjetí lodi z dráhy není známa. Americká pobřežní stráž z lodi vyzvedla záznamník cestovních dat, neboli lodní černou skříňku.
1086
Související články
Návrat námořní dopravy do doby krále Klacka?
Návrat námořní dopravy do doby krále Klacka?
Námořní doprava se vrací do doby před Panamou a Suezem. Proč nákladní lodě znovu obeplouvají mysy Dobré naděje a Horn? Proč volí extrémně dlouhé trasy?
Kontejnerovky na jaderný pohon?
Kontejnerovky na jaderný pohon?
Čínská loděnice China State Shipbuilding Corporation (CSSC) představil plány na kontejnerové lodě na jaderný pohon. Kapacita se bude pohybovat kolem 24 000 TEU, píše server gCaptain.
Sucho v Amazonii
Sucho v Amazonii
Velké sucho v amazonské oblasti ohrožuje přepravu obilí a dalšího zboží z vnitrozemí. Má to negativní důsledky pro celé brazilské hospodářství. Zatímco zemědělci sklízejí bohatou úrodu obilí a rekordní úrodu cukru, lodě čekají desítky dní v brazilských přístavech na srážky a zvýšení hladin řek.