Ever Forward už zase může vpřed
Po týdnech práce se záchranářům podařilo vyprostit kontejnerovou loď Ever Forward z bahna v zátoce Chesapeake Bay. Loď dlouhá 334 metrů vyjela z plavební dráhy a uvízla na mělčině 13. března.
Kontejnerová loď vyplula z bahna v neděli s pomocí pěti velkých remorkérů, dalších dvou lodí a také přírodních sil v podobě úplňku a skočného přílivu.
Poslední týden se záchranáři věnovali každý den 12 hodin monotónní činnosti odstraňování kontejnerů. Tato operace pomohla loď odlehčit a díky tomu ji bylo možné vyprostit. Odstraňování kontejnerů šlo nakonec rychleji, než se předpokládalo. Původní plán počítal s tím, že činnost zabere alespoň dva týdny. Několik pater kontejnerů ale na lodi zůstalo.
Není zřejmé, nakolik najetí na mělčinu loď poškodilo. Při vyprošťování byl údajně zpozorován černý kouř při couvání lodi z mělčiny.
Kontejnerovka vyjela z plavební dráhy u Baltimoru a rychlostí 13 uzlů najela do bahna na hloubce necelých 8 metrů při ponoru 13 metrů. Příčina vyjetí lodi z dráhy není známa. Americká pobřežní stráž z lodi vyzvedla záznamník cestovních dat, neboli lodní černou skříňku.
1039
Související články
Proč ztroskotala Ever Forward?
Proč ztroskotala Ever Forward?
Kontejnerová loď Ever Forward najela na jaře v zátoce Chesapeake Bay na mělčinu. V bahně uvízla na 35 dnů. Uvolnění lodě se podařilo až po odbagrování více než 200 000 metrů kubických bahna až do hloubky 13 metrů a vyložení 505 kontejnerů. Proč k nehodě na dobře známém místě došlo?
Plachta, nákladní loď a Americký pohár
Plachta, nákladní loď a Americký pohár
Co má společného hi tech loď pro Americký pohár na nosných křídlech s těžkotonážní nákladní lodí Berge Olympus dlouhou 300 metrů, širokou 50 metrů, o výtlaku přes 211 000 tun? Obě lodě bude pohánět podobná technologie.
Evropa, Čína a USA mohou samy srazit emise z lodní dopravy o 84 procent
Evropa, Čína a USA mohou samy srazit emise z lodní dopravy o 84 procent
Závazky k omezení emisí produkovaných lodní dopravou, které přijala Mezinárodní námořní organizace (IMO), jsou podle mnohých málo ambiciózní a je z nich patrná snaha řešení spíše odkládat. Zhruba 84 procent lodní dopravy prochází přístavy v Evropě, Číně a Spojených státech. Pokud by tyto země nastavily přísná emisní pravidla pro připlouvající lodě, odvedly by za pár let práci, na kterou si IMO vyhradila celá desetiletí. Tvrdí to nová zpráva Evropské federace pro dopravu a životní prostředí (T&E).