Depistolizace v Dubrovniku, Jadroliniji padají vrata a český jachtař s dobyvačnými sklony
V Dubrovniku probíhá depistolizace jadranských hajduků. Příliš zbraní mezi lidem = nebezpečí. Trajekty Jadrolinije mají problémy s padajícími vraty. Naposled se otevřela příď lodě mezi Splitem a Bračem. Nakonec dobyvatelská aktivita českého jachtaře.
Depistolizace v Dubrovačko-neretvanskoj županiji
Část obyvatelstva na pobřeží Jadranu je ozbrojenější, než je pro zbytek populace zdrávo. Proto policie organizuje dobrovolné akce, jejichž účel můžeme označit asi takto: „Odevzdej ve skříni zamčené zbraně a munici a my se nebudeme ptát, kdes k nim přišel“.
Poslední měsíc probíhá depistolizační akce v Dubrovníku a okolí. Za necelé čtyři týdny občané odevzdali 20 ručních granátů, 2 pistole, 3 roznětky na dynamit, 2,5 kila střelného prachu, 1 protiletadlovou střelu, 1 náboj do kanónu, 2 vzduchovky a 1622 ks drobného střeliva (do této kategorie se nepočítají diabolky do vzduchovek).
Policie všem dodavatelům zbraní a střeliva děkuje. Na závěr přidala ještě dvě upřesnění k depistolizační akci: Prosíme občany, aby nenosili staré miny, bomby či náboje do kanónů na policejní stanice. Hrozí nebezpečí výbuchu. Kontaktujte nás prosím na čísle 192, my pošleme odborníky na vaši adresu. Jo, vzduchovky si můžete nechat...
Padající rampy Jadrolinije
Jadrolinija má v poslední době problémy. Nedávno padající rampa trajektu Lastovo v Malém Lošinji zabila tři členy posádky trajektu.
O víkendu na pravidelné lince ze Splitu do Supetaru na Brači selhal trajekt Mljet. Před 10 hodinou večerní si to pluje do Supetaru, když tu se přední rampa uvolní a spadne do moře. Do trajektu hrkne něco Jadranu, ale jinak se naštěstí nic strašného nepřihodilo. Jednalo se o trajekt s předkem i na zadku, tak se jen otočil a do přístavu zajel druhým koncem.
Vše by se obešlo bez většího zdržení, nebýt postaršího rakouského řidiče A.G. z Grazu který stál na trajektu v první/poslední řadě. V elegantní myslivecké kamizolce odmítl vycouvat, aby nedošlo k poškození jeho vozu. Namítal, že dva dny čekal ve Splitu na místo na tomto trajektu, aby nemusel se svým vozem Opel Kadett (model 1991) couvat. Pak ještě mlel něco o jihoslovanském bordelu, ale to již skupina supetarských vodních pólistů zvedla jeho vůz do oblak a otočila ho přídí k pevnině.
Čeští jachtaři dobývají chorvatské zátoky
Chorvaté si stěžují na ataky českých motorových jachtařů na chorvatské zátoky. Poslední útok, kterým se podařilo zabrat zátoku na Hvaru, proběhl minulý týden. Motorový člun celkem prestižní délky spustil kotvu v prostorné zátoce a dvojicí dlouhých konopů se vyvázal na oba břehy uvali. Zátoku střední velikosti zabral celou.
Na řeči chorvatských lodičkářů nereagoval. Skřeky těch, kteří nemají na pořádnou loď se k jeho uším nedostaly.
1554
Související články
Ztroskotání trajektu na Premudě
Ztroskotání trajektu na Premudě
V pátek v 1820 ztroskotal trajekt Princ Zadra u ostrova Premuda. Podle svědků najel plnou rychlostí na útes Bračići na dohled od přístavu Krijal. Na palubě bylo 72 pasažérů. Druhý den šel ke dnu. Na potápěčské mapě Jadranu přibyl nový vrak.
Když se nechce domů…
Když se nechce domů…
Listopad v Praze. Ranní mrazíky, mlha, nízká oblačnost, šedivé dny. A tma. Přílišná porce tmy pro život po padesátce. Nebo raději slunce od úsvitu do soumraku, teploty nad 20 a jachting bez konkrétních cílů?
Jiný Jadran
Jiný Jadran
Teploty 22 – 23°C, moře stále koupací, lodí jen jako šafránu a jejich ceny přívětivé. Slunečný týden, dva, tři. Připlutí do přístavu není třeba plánovat. A jiní turisté? Zaslechl jsem, že jednoho opozdilce zahlédli ve Vodici… Ideální čas na plavbu po v létě vyblázněném Jadranu.