Co je na fotografii zajímavé?
Marína Tankerkomerce v Zadaru je ukázkou toho, jak málo místa jachtám stačí, aby dokázaly ze svého místa vyplout (a zase se dostat zpět). Navíc je zde možné při troše pozornosti objevit některá zajímavá řešení, jednoduché nápady, které mohou v budoucnu udávat směr..
Zajímavá je v tomto směru především řada lodí,stojících na druhé straně maríny. Lemují uličku, kterou jachty vyplouvají ven. Dle oficiálně nepotvrzených informací se jedná o lodě, které své místo zaujaly naprosto neoficiálně a nyní již praktikují právo vydržecí.
Zdroj Google
Ukázka inovativnosti zadarských loďařů.
Mezi touto nesourodou skupinou vyniká největší motorová loď neznámého jména ve stádiu dlouholeté rozpracovanosti. Při pozorném pohledu je možné si všimnout klasické oranžové prodlužovačky (typ Hornbach), která z okýnka nástavby zamířila do mořských hlubin. Maskovaná je smotaným vyvazovacím lanem. Mizí pod hladinou, padá na dno kanálu, kterým jachty připlouvají ke svým molům, křižuje kanál a znovu se objevuje v již oficiální části maríny na molu, kde jako legalizovaná je zapojena do běžného elektrického sloupku.
Jde o inovativní řešení, jak dostat elektřinu i tam, kde na ni rozvodné závody zapomněly. Je to po papírové stránce mnohem jednodušší a levnější cesta, než žádost o samostatnou elektrickou přípojku na rozvodných závodech.
916
Související články
Když se nechce domů…
Když se nechce domů…
Listopad v Praze. Ranní mrazíky, mlha, nízká oblačnost, šedivé dny. A tma. Přílišná porce tmy pro život po padesátce. Nebo raději slunce od úsvitu do soumraku, teploty nad 20 a jachting bez konkrétních cílů?
Chceš tu být? Tak plať jako mourovatej!
Chceš tu být? Tak plať jako mourovatej!
V části chorvatské populace zjevně panuje přesvědčení, že jachtař se má škubat, škubat a zase škubat. Nebo tak alespoň vyznívá páteční článek z webu morski.hr.
Marína v Zadaru strádá
Marína v Zadaru strádá
V poslední době jsem navštívil marínu Tankerkomerce v Zadaru, kterou dobře znám. Zdá se mi, že strádá. Pod správou státu…