Chcete plout přes Atlantik? 2. díl
Včera jsme si něco řekli o tom, v jakém období se na cestu z Kanárů do Karibiku vydat. Nyní se podíváme, jaká jachta je na takovou plavbu třeba.
Víte, jaké jachty nejčastěji plují přes Atlantik z Kanárů do Karibiku? Tipujete speciální těžké cruisery postavené na zakázku? Nikoli. Na tuto cestu se nejvíce vydávají nejobyčejnější sériové jachty. Jednoduše řečeno jachty, kterých je vyráběno nejvíce.
Nejde tedy o speciální lodě. Na relativně pohodlnou plavbu na zadní vítr nejsou speciální jachty třeba. Stačí prověřená a dobře připravená jachta. To je hlavní.
Ani velikost není v tomto směru limitujícím faktoreem. Běžně se jezdí přes Atlantik závody na 6,5 metru dlouhých závodních speciálech. Obvyklá velikost jachet, na kterých se pluje, však výrazně přesahuje 10 m. Kratší jachty nejsou na této trase tak časté.
Před startem samotné plavby přes Atlantik je třeba nejprve doplout na Kanáry. To je dobrá testovací plavba, po které se ukáže spolehlivost jachty. Připravte jachtu technicky před plavbou na Kanáry a na Kanárech vše prohlédněte a opravte poslední závady. Přes Atlantik musí jachta vyplouvat v dokonalém technickém stavu.
Co se týče vybavení, je třeba se před startem zamyslet. Dnes jsou mnohé jachty vybaveny podobně, jako slušně vybavené byty. Každý další elektrický přístroj na palubě je potenciálním zdrojem potíží. Proto se snažte zvážit, co vše během plavby opravdu potřebujete. Mikrovlnná trouba je výborný pomocník, má ale velkou spotřebu elektrické energie. To samé platí o mrazáku, ledovači, myčce na nádobí, klimatizaci.
Snažte se loď udržet co nejjednodušší. Plavba bude klidnější a bezproblémovější. Pamatujte, že vše, co se může p….t, se p….e.
Co je doopravdy třeba?
Doopravdy potřebujete jen jídlo, pití, energii a mapu.
4529
Související články
Podzimní přeplavby k prodloužení léta
Podzimní přeplavby k prodloužení léta
Malta, Sicílie, Peloponés, Ithaka, Lefkáda, Paxos, Korfu, Itálie, Chorvatsko. Poslední místo. Nebo ze Zadaru na espresso do Itálie a zpět, ale jen za pomoci klasické navigace.
Podzimní plavba s Danem Přívarou (a klasickou navigací)
Podzimní plavba s Danem Přívarou (a klasickou navigací)
Na konci října jsme přidali týdenní plavbu s Danem Přívarou ze Zadaru do Vieste. Tentokrát bez GPS, bez mapového plotteru, bez Navionics. Jen papírová mapa, náměrový kompas, dalekohled a kompas u kormidla. Jako kdysi.
Když GPS byla ještě vzácností
Když GPS byla ještě vzácností
Satelitní navigace GPS, respektive mapové plottery, stála za dnešním rozvojem charterového jachtingu. Nebýt krabičky za pár drobných by chorvatští ostrované stále pásli kozy a ve sklípcích na nábřežích přístavních městeček by se točilo těžko pitelné červené značky domaće.