Bouře na startu, ano či ne?
Včera jsme psali bouři, která zasáhne sever Bretaně v den startu Route du Rhum. Dnes se ale dynamicky se vyvíjející situace změnila a zdá se, že vše bude jinak. Nikoli lépe, ale jinak.
Studená fronta, která měla přes severozápad Francie přecházet v neděli, je rychlejší, než se zdálo. Přejde již v noci na neděli a vítr za ní zeslábne. Vlny však zůstanou vysoké a na západě Bretaně budou mít až 5 metrů.
To je ale jen začátek, protože další fronta se bude blížit. Kriticky se bude jevit oblast západně od 5°W. Jižní vítr zde bude dosahovat rychlosti ke 40°uzlům, výška vln k 5 metrům. A další hluboká tlaková níže zasáhne startovní pole ve druhé polovině prvního závodního týdne.
První týden tedy vypadá na mimořádně náročnou stoupačku, případně pokus dostat se rychle na západ za frontu a za ní s příznivějším větrem letět dolů. Tedy letět… Let bude zpomalovat stav moře, který bude chaotický, vypadá to na boat breaking conditions. Vlny půjdou z více směrů. Tomu se říká cross sea.
Přihlaste se na online přednášku o závodu, Na téma Route du Rhum bude mluvit Milan Koláček. S ním se podíváme do centra dění.
795
Související články
Bouřlivý vítr, letadla nelétala, ale my jsme vydrželi
Bouřlivý vítr, letadla nelétala, ale my jsme vydrželi
Pátek na řeckém Kalymnosu byl větrný. Nejezdily trajekty, nelétala letadla, a domácí uklízeli květináče hrozící odletem k severozápadu. Vítr byl bouřlivý z pro ně nezvyklého směru. Stáli jsme za těch podmínek na kotvě…
Vítr sílí, vydržíme na kotvě?
Vítr sílí, vydržíme na kotvě?
Barometr ukazuje věci, že by bylo lepší, kdyby vůbec neukazoval. Vítr sílí a stojíme kotva-břeh. Není to dobré místo. Uvidíme… Nechci skončit s rozmlácenou zádí o molo.
Milan Koláček, proč Class40?
Milan Koláček, proč Class40?
Offshore jachtař Milan Koláček startuje letos v třídě Class40. Vrcholem bude na podzim závod přes Atlantik známý jako Transat Jacqus Vabre. Co je Class40 a jaká je jachta, na které bude závodit?