Blesk potopil závodní Class 40
Závodní jachta Class 40 Sogestran Seafrigo byla na cestě přes Atlantik zasažena bleskem a začala se potápět. Posádka byla zachráněna nákladní lodí Frio Ionian.
Class 40 Sogestran Seafrigo skončila na podzim na 14. místě v závodu Transat Jacques Vabre. Minulý měsíc vyhrála ve své třídě v regatě Caribbean 60. Po závodu vyplula na zpáteční cestu do Evropy, respektive do Francie. Pobřežní stráž zaznamenala nouzový signál EPIRB 3. března v 18:00. Místo nehody se nacházelo uprostřed Atlantiku, 1726 mil východně od Bermud.
Na místo byl vyslán letoun Hercules HC-130 a díky použití dobrovolného monitorovacího systému AMVER byla požádána o pomoc nedaleko plující nákladní loď Frio Ionian, které se podařilo dva členy posádky jachty úspěšně evakuovat.
Jachta po zásahu bleskem nabírala vodu, protože blesk propálil díru do trupu lodě.
1320
Související články
Život na Lastovu je hezký, ale složitý
Život na Lastovu je hezký, ale složitý
Vracíte se domu ze Splitu na Lastovo. U trajektu vám mechanik celý od šmíru řekne, že tenhle trajekt dnes určitě nikam nepojede. Jestli ještě pojede… Jmenuje se Oliver. Ten trajekt, ne ten mechanik.
Bayesian půjde z vody. A bude se vyšetřovat…
Bayesian půjde z vody. A bude se vyšetřovat…
Proč se potopila 56 metrů dlouhá megajachta Bayesian? Proč šla ke dnu během pár desítek vteřin? V dubnu začnou práce na vyzvednutí vraku. A bude se vyšetřovat. Kdo za to může?
Elektrolýza a galvanická koroze
Elektrolýza a galvanická koroze
Tyto tiché a nenápadné jevy, které jsou ve slané vodě vždy přítomné, mají velmi negativní vliv na zanořené části plachetnice vyrobené z kovu, zvláště pokud je nijak nechráníme. Přítomny jsou samozřejmě i ve sladké vodě, jen nejsou tak agresivní. Pod vodou nám probíhají dva velmi podobné degradační procesy, ten první se nazývá elektrolýza a ten druhý galvanická koroze.