A mariňaci nebudou mit co žrat
I do jachtařských marín nezadržitelně vstupuje digitalizace. Proces, na jehož konci má být samoobslužný provoz přístavů bez nutnosti zaměstnávat personál. Alespoň síť přístavů D-Marin, která provozuje 16 marín v šesti středomořských zemích, se takovou cestou vydává. Aktuálně představila novinku, které říká „chytrý sloupek“.
Společnost s tureckými majiteli provozuje své maríny v Turecku, Chorvatsku, Řecku, Černé hoře a po nedávných akvizicích také v Itálii a Španělsku. Mimo Evropu působí ještě ve Spojených arabských emirátech. Na východních březích Jadranu spravuje maríny v Zadaru, Sukošanu, Šibeniku či Tribunji.
Svůj chytrý přístavní sloupek společnost vyvinula vlastními silami s cílem zvýšit pohodlí svých klientů a zrychlit obvyklé procesy, pojící se s kotvením jachet. Novinka má přispět k „plné digitalizaci“ pokud jde o spotřebu energií, digitální platby, kontrolu nákladů či ovládání na dálku.
Návštěvníci marín s tímto sloupkem by se tak měli zcela obejít bez návštěv kapitanátu nebo čekání ve frontě. Klíčovou výhodou chytrého sloupku je, že jej zákazník může ovládat online a mít tak odkudkoli přehled o dodávkách energie i svých platbách.
Že to s technologickým uprgadem firma myslí vážně, dokázala již v loňském roce spuštěním „dvouminutového“ online rezervačního systému. Šéf IT v D-Marin Michal Maslowski tvrdí, že chytré sloupky instaluje do všech svých marín v průběhu letošního roku.
Představení chytrých sloupků je součástí mohutné letošní ofenzivy v podání D-Marin. Začátkem února společnost poprvé vstoupila na španělský trh, když získala tři maríny od španělské skupiny Marinas del Mediterráneo. Jen o několik měsíců dříve vstoupila na italský trh akvizicí přístavu Punta Faro Marina poblíž Benátek.
1548
Související články
Nebezpečný přívěsný motor na zádi
Nebezpečný přívěsný motor na zádi
Na mnoha jachtách se vozí přívěsný motor na zadním koši na boku. Je to pozice, která může způsobovat nepříjemné a hlavně zbytečné škody.
Krátký, nebo dlouhý
Krátký, nebo dlouhý
Abych mohl zajet na místo v přístavu mezi jachtami, musím se stočit a začít do místa couvat. Co když to ale nevyjde? Můj odhad byl špatný, jsem moc krátký, nebo naopak dlouhý? Jak to řešit?
V maríně Milna se prolomilo molo
V maríně Milna se prolomilo molo
O víkendu se prolomilo v ACI Milna na Brači molo a zmizelo pod hladinou. Nikoli celé, jen jeho část. Všiml si toho noční hlídač Josip Vranjić. Při první ranní cigaretě se procházel marínou. A něco se mu nezdálo…