3700 mil bez obratu
Charles Caudrelier má za sebou 3700 mil bez jediného obratu. Od pobřeží Jižní Ameriky až do Indického oceánu. 109 hodin bez obratu, čtyři a půl dne v jedné jediné frontě. Tak se závodí kolem světa na trimaranech Ultim.
Čtyři a půl dne letěl Charles Caudrelier na trimaranu Maxi Edmond de Rothschild Jižním oceánem. Denní výkony se pohybovaly mezi 800 a 841 mílí ()n 10 mil za sólovým 24 h rekordem Francoise Gabarta). Plavba z Bretaně k mysu Dobré naděje mu trvala 12 dnů, 1 hodinu a 2 minuty, byla tedy jen o 5 hodin pomalejší než rekordní plavba Francoise Gabarta v roce 2017, kdy vytvořil sólový rekord kolem světa. Gabart při rekordním pokusu vyplouval v okamžiku, kdy byla předpověď pro sestup Atlantikem ideální, zatímco regata Arkea Ultim Challenge startovala v předem daný čas. Průměrná rychlost na trati dlouhé 8400 mil byla 28,85 uzlu!
SVR Lazartigue v Kapském Městě
Mezitím doplul do Kapského Města poškozený trimaran SVR Lazartigue, který dlouho bojoval na čele závodu. Tom Laperche musel několik hodin před přístavem čekat, až zeslábne vítr, aby mohl bezpečně vplout do portu, kde na něj čeká jeho servisní tým.
Závada na Sodebo
Další lodí s technickými problémy je trimaran Sodebo. Coville pluje na druhém místě, ale došlo k závadě na mechanismu spouštění foilu na pravoboku. Struktura lodi není poškozena, ale trimaran nemůže jet plnou rychlostí. Po konzultaci s týmem Coville hlásí, že se podařilo najít řešení pro opravu.
Banque Populaire a Actual
Plnou rychlost konečně nabraly trimarany Banque Populaire a Actual plující na 3. a 4. místě. Jsou na jižní straně tlakové výše, vítr je ideální.
Vedoucí Maxi Edmond de Rothschild má před sebou Kerguelenovy ostrovy uprostřed Indického oceánu.
Polohu lodí najdete zde.
590
Související články
Strukturální problémy trimaranu Neel
Strukturální problémy trimaranu Neel
Německý majitel trimaranu Neel 47 ukazuje strukturální problémy na lodi, kterou vlastní 4 roky. Praskliny po celé lodi, utrhané přepážky, určitě nelze říci, že se jedná o loď v plavbyschopném stavu.
Schovat se před bouří je správné řešení
Schovat se před bouří je správné řešení
Pokud mohu snížit riziko pro loď a posádku na minimum, udělám to. Není-li to nezbytné, neriskuji. Skvělým příkladem je současné dění v závodu kolem světa Arkea Ultim Challenge.
Loick Peyron o důležitosti štěstí
Loick Peyron o důležitosti štěstí
Trojice vedoucích jachet Arkea Ultim Challenge má za sebou mys Horn a hledá cestu na sever Atlantikem. 4700 mil do cíle pro vedoucího Caudreliera. Co o dosavadním průběhu závodu říká hvězda oceánského jachtingu Loick Peyron?