Znovu drsný Jižní oceán
V minulých ročnících Volvo Ocean Race bylo málo Jižního oceánu. Nejdivočejší moře planety. A přitom právě o něm závod vždy byl.
Jižní oceán leží pod 40°jižní šířky . Na mapách ho nehledejte. Je to jižní část Atlantiku, Indického oceánu a Pacifiku. Téměř nepřetržitý pruh oceánu, který narušuje jen výběžek jihoamerické pevniny. Místo, kde kolem planety krouží hluboké tlakové níže, kde bouře jsou silné a vlny vysoké.
Toto místo bylo vždy jádrem závodu Volvo Ocean Race (Whitbread). V posledních letech ale mil ujetých daleko na jihu ubývalo. Místo toho je nahrazovaly zastávky v Indii, Perském zálivu, Singapuru a Číně. Důvod byl prostý. Prachy.
Příští rok se závod Volvo Ocean Race vrátí zase tam, kde vždy byl. Tedy do Jižního oceánu. Sice zůstane zastávka v Číně (ekonomická realita světa), ale ostatní exotické přístavy vypadly.
Znamená to, že tu bude znovu celý Jižní oceán. Třetí etapa sice povede z Kapského města do Hong Kongu, ale kolem Austrálie. Ve vypsání bude zmínka: Austrálii levobokem. Potom nahoru, přes rovník a do Číny.
Z Číny nazpátek na jih na Nový Zéland. Do Aucklandu. Pokračovat se bude přes celý jižní Pacifik k Hornu a dál do Brazílie. Jižní oceán se tedy pojede celý, jen bude vložena cesta do Číny.
Celková délka závodu bude tentokrát 45 000 námořních mil. To je slušné. Téměř dvakrát kolem světa.
Více informací najdete zde.
3281
Související články
Vynikající film na dnešní večer
Vynikající film na dnešní večer
Chcete mít představu, jaké to je na závodní foilovací jachtě v Jižním oceánu? Toto vynikající video je z paluby jachty IMOCA Biotherm během etapy Jižním oceánem a kolem mysu Horn při závodu The Ocean Race (Whitbread, Volvo Ocean Race). Jak se žije na palubě, jaký je to šejkr, jak se řeší problémy, jak se vybírá voda z podpalubí atd.
Kapitánova oběť ze staré školy
Kapitánova oběť ze staré školy
Dva členy své posádky stihl zkušený kapitán nahnat do záchranného ostrůvku těsně před tím, než se nad ním a jeho Grand Soleil 54 zavřela voda. Tento příběh z Jižního oceánu svědčí o tom, že na mořích i dnes plují lidé rytířských charakterů, vedení odvěkou námořnickou etikou.
Oprava prasklého stěžně v Jižním oceánu
Oprava prasklého stěžně v Jižním oceánu
Třiceticentimetrová prasklina na vrchu stěžně jachty Malizia. Vynikající video z opravy. Stěžeň je vysoký 28 metrů a Will Harris musel strávit skoro celý den na jeho vrcholu v sedáku.