showTop
× Search
Změna ve vedení Vendée Globe. Do čela se dostal Nico Lunven, který byl před 50 hodinami předposlední. Startovní pole má za zády níži a před sebou složitou cestu do pasátu. Obtížné chvíle, kdy bude snadné ztratit. Čelo startovního pole je západně od Kanárů. Nerovná stopa, která se od Madeiry klikatí za zádí vedoucí Holcim-PRB, jasně ukazuje, že vítr v posledních hodinách nebyl stabilní. Hodně byl ovlivněn mraky jeho směr i síla. V takových okamžicích je snadné uvíznout v bezvětří pod mrakem, jako se to stalo Samu Goodchildovi. Rychlý závodník si dal na 30 minut pauzu. Nestabilní podmínky jsou vidět i na rychlostech vedoucí skupiny. Lunven 14,4 uzlu, Goodchild 19,1, Richomme 8,9,  Ruyant 13,4 a například Simon jen 5,2 uzlu. Vítr nyní vane N – NW kolem 13 uzlů a bude slábnout. Nejrychlejší mají před sebou 500 mil ve slabém větru, než se dostanou na úrovni Kapverd do pasátu. Znamená to dalších 500 mil neustálé pozornosti, hledání větru. Nevypadá to na...

Poslední videa


Závodní jachting

Testy

Návyková Beneteau First 36

Beneteau First 36. Loď na kterou sportovně naladění jachtaři dlouho čekali. Půjde o úspěšného nástupce ceněných starších sester First 36.7 a First 40.7? Podle ohlasů veřejnosti to tak vypadá. Od...

Vyvázání v přístavu do bouřlivého počasí

Vyvázání v přístavu do bouřlivého počasí
Daniel Vodička

Vyvázání v přístavu do bouřlivého počasí

Jste vyvázáni v přístavu nebo maríně a předpověď slibuje bouřlivé počasí. Jak jachtu vyvázat, aby bylo stání v přístavu bezpečné a pohodlné?

Možná se vám to už stalo. Stojíte v přístavu u mola a do přídě se opírá velmi silný vítr. Jachta se každou chvíli rozpohybuje a poletuje zprava doleva tak, že se uvnitř bez opory ani nepostavíte. V takové situaci je obtížné i spaní.

Jak jachtu uklidnit? Jak zabránit nepříjemným pohybům? Je to překvapivě snadné.

Stačí dvě kratší vyvazovací lana. Vedle záďových vyvazovacích lan použijeme také záďové springy. Jsou to lana, která jsou vedena křížem zprava na zádi doleva na molo a naopak. Tato lana omezí pohyb lodi na minimum. Dříve nesnesitelné pohyby lodě v podstatě eliminují. Odhadem je možné říci, že až o cca 90 %. Pokud byste již na jejich uvázání neměli na vazáku místo, je možné k uvázání použít vinšny.

Springy na zádi mají svůj význam i při dlouhodobém stání jachty. Není to jen o tom, že zmenší výkyvy jachty. Menší výkyvy znamenají také menší razanci pohybů a tím i menší riziko poškození lan a zmenšení namáhání jachty.

 

 

7728

Vyhledat

Nejbližší události

«listopad 2024»
poútstčtsone
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
Na horu