showTop
× Search
Protože je stále dost těch, kteří se s plachetnicemi snaží o nemožné, rozhodli jsme se pro vás vyhledat podjezdové výšky chorvatských mostů. Pokud vám tam budou nějaké mosty chybět, napište nám. Pošlete nám lokalitu, která vám v našem seznamu chybí a případně i výšku daného mostu, pokud ji znáte. A ještě jedno upozornění. Pokud najdete na internetu, že vaše loď má výšku stěžně 16,3 metru, určitě se nevydávejte pod most Ždrelac, který má uvedenu výšku 16,5 m. Nezapomeňte, že na vrcholu stěžně máte ještě instalovanou VHF anténu a sondu větroměru. Ta může mít výšku dalších 0,5 m (některé jsou i delší) a její cena by vás mohla překvapit. V případě, že více zdrojů uvádí rozdílnou výšku mostu, uvádíme tu nižší, případně uvedeme více zdrojů. Všechny uvedené údaje jsou orientační a neobviňujte nás z lámání svých stěžňů. Za informace neručíme. Podívejte se ještě do mapy. Vy jste kapitáni. Mosty jsou seřazeny podle své vzdálenosti k rovníku.   ...

Poslední videa


Závodní jachting

Výborný Banque Populaire a start v nedohlednu
Daniel Vodička

Výborný Banque Populaire a start v nedohlednu

Trimaran Banque Populaire letí k jihozápadu rychlostí 35,5 uzlu. Náskok na druhý Maxi Edmond de Rothschild se natáhl ještě více, než jsme včera předpokládali¨. Nyní je 63 míle, ale všichni ostatní jsou od trasy vedoucího stroje východně.

Další překážkou, která v závodu Transat Jacques Vabre znovu zamíchá kartami, budou rovníkové tišiny. Dá se předpokládat, že týmy na čele využijí obvyklou bránu na jižní polokouli, která se nachází mezi 28°a 29°západní délky. Čím dále na západ, tím jsou tišiny užší a méně aktivní. Na druhou stranu ale posun na západ znamená ostřejší a tedy pomalejší úhel větru v jihovýchodním pasátu. Je tedy třeba hledat kompromis a tím obvykle bývá 28 – 29°.

S přibližujícími tišinami bude jižně od Kapverd vítr slábnout. To by znamenalo, že by bylo výhodnější mírně vyostřit. Proto každá míle dále na západě znamená výhodu. V tomto konkrétním případu výhodu pro Banque Populaire. Uvidíme, jestli bude muset dvojice Maxi Edmond de Rothschild a SVR Lazartigue ještě halzovat k západu, nebo stávající kurz bude stačit. Halza by znamenala další ztrátu.

Znovu připomínám, že Banque Populaire s Madeirou ze západu byl vynikající.

IMOCA

Image
A jak je to s restartem zbytku startovního pole? Nedělní možnost startu pro lodě IMOCA se zavřela. Pořadatelé zde musí brát v úvahu i krátký interval, kdy je přístavní bazén Paula Vatina v Le Havre, ve kterém stojí lodě IMOCA, otevřený. Další krátké okno se jeví v úterý brzy po ránu.

Jen stručně se ještě vrátíme k přechodu bouře Ciarán. V uzavřeném přístavním bazénu Paula Vatina zvedl vítr vlny vysoké 80 cm. A hladina při přílivu vystoupala o 110 cm nad předpokládanou výšku.

Class 40 a Multi Fifty

Také tyto dvě flotily přečkaly v Lorientu přechod bouře bez poškození. Nyní se týmy připravují na další bouři, která má přijít v sobotu. Do pondělí se rozhodně startovat nebude.

Co se týče trasy závodu, mluví se o tom, že by všechny tři třídy, které ještě neodstartovaly, zamířili po startu rovnou do cíle na Martiniku.

Polohu lodí najdete zde.

933

Testy

Technika plavby

Vyhledat

Nejbližší události

«říjen 2025»
poútstčtsone
293012345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Na horu