showTop
× Search
Milan Koláček s Pierrem Brasseurem plují na 13. místě závodu Transat Cafe L´Or. Šance na první desítku stále žije. Záleží na počasí 600 mil na severozápad od nich. Dostane se severní skupina z tlakové výše? Severní a jižní křídlo. Dělí je od sebe 600 mil. Severní křídlo se 3 dny po startu z La Coruni rozhodlo pro kratší, ale riskantnější severní trasu. Znamenalo to překonávat jednu studenou frontu za druhou, plout v náročných podmínkách pro loď, ale i pro posádku. Riskantnější trasa s potenciálním ziskem. Většina startovního pole včetně našeho týmu so rozhodla pro spolehlivější jižní cestu. Delší trasa, ale plavba v relativně spolehlivém pasátu. Dlouho se zdálo, že sever je rychlejší. Výrazně rychlejší. Stále však před sebou tlačil důležitou překážku, takový Taxisův příkop. Tím je na severní trase Azorská tlaková výše. Bezvětrná oblast, kterou je nutné překonat na cestě na jih do pasátu. To se děje právě nyní. Vedoucí jachtě SNSM,...

Poslední videa


Závodní jachting

Torqeedo ve Vendée Globe
Daniel Vodička

Torqeedo ve Vendée Globe

Závodíte na plachty kolem světa. Stále ale potřebujete dieselový motor, aby dokázal zajistit nezbytné dodávky elektrické energie. Torqeedo nyní toto změní v týmu Malizia.

Tým Malizia, který vede německý jachtař Boris Hermann, se rozhodl pro spolupráci s firmami Torqeedo a BMW. Cílem je vytvořit systém, který nebude závislý na fosilních palivech a bude spolehlivě jachtu zásobovat potřebnou energii.

Jádrem systému bude zabudovaný elektromotor Torqeedo, který bude doplněn lithiovými akumulátory používanými ve vozidlech řady BMW i. Protože dieselový motor s nádrží a palivem pro plavbu kolem světa váží 380 kg, mělo by se technologickým firmám podařit docílit i hmotnostních úspor.

Elektromotor Torqeedo nebude elektrickou energii jen spotřebovávat, ale také dodávat do akumulátorů. V případě potřeby bude při plavbě na plachty motor sloužit jako hydrogenerátor.

Jde zatím o nákladný systém, který však v poslední době získává své příznivce i mezi turistickými jachtaři. V nedávné době byl systémem Deep Blue Hybrid vybaven turistický katamaran Gunboat 60 Moonwave. Loď používá dvojici motorů Deep Blue 25 kW stejné akumulátory, jako již zmíněná Malizia. Jako zdroj energie slouží na palubě i 20 m2 velké solární panely. Kromě obnovitelných zdrojů již je na palubě jen jediný dieselový generátor.

Díky změnám, které byla na Moonwave udělány při generálce, je katamaran o 3 tuny lehčí, než před úpravami.

Detaily o Torqeedo najdete zde a zde.

6667

Testy

Technika plavby

Vyhledat

Nejbližší události

«listopad 2025»
poútstčtsone
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
Na horu