showTop
× Search
Na začátek listopadu připravujeme dva teoretické kurzy. Pro zájemce o kapitánský průkaz C je určený kurz od 15.11. a teoretický přípravný kurz na zkoušky způsobilosti k vedení námořní jachty stupeň B se bude konat o týden dříve. Tedy pro ty, kteří chtějí plout dále, nebo na větších jachtách. V obou případech půjde o klasický prezenční třídenní kurz od pátku do neděle. Na jaro jsme vypsali praktický kurz na C. Na palubě jen 4 účastníci, každý s vlastní kajutou. Jíná úroveň kurzu, než jaké jsou u nás běžné. Maximální intenzita a pohodlí.  Průkaz způsobilosti C vydávaný ministerstvem dopravy má platnost do 16 metrů délky jachty a do vzdálenosti nejvýše 20 námořních mil od pobřežní linie, pokud síla větru nepřesáhne 6 stupňů Beaufortovy stupnice. To mnohým jachtařům nestačí. Chtějí plout dále, na větších jachtách, ale také za silnějšího větru. K tomu již je zapotřebí průkaz způsobilosti B určený pro jachty do délky 24 metrů a do vzdálenosti 200 mil...

Proč kotva drží (nedrží)

Nad kotvištěm se přežene vítr a část jachet se rozjede tak, že se ani nezdá, že byly zakotvené. Přitom zakotvené byly, jen špatně. Pojďme se podívat, co je mimo jiné nezbytné, aby kotva...

Poslední videa


Závodní jachting

Seawolf Cup deštivý a větrný
Daniel Vodička
/ Kategorie: Ostatní regaty

Seawolf Cup deštivý a větrný

Letošní Seawolf Cup byl ve znamení silného větru a deště. Jedna rozjížďka dokonce musela být zrušena.

Letošní květen je v Chorvatsku za mnohá poslední léta nejchladnější a nejdeštivější. Nad Jadranem přechází jedna níže za druhou a s nimi spojené jugo přináší vlny a déšť.

Počasí poznamenalo i regatu Seawolf Cup na začátku tohoto týdne. V neděli se odjela první rozjížďka od Murteru ke Kornatům a zpět za příjemného jugo. V pondělí již bylo moře příliš nazlobené a nakonec bylo nutné již odstartovanou rozjížďku zrušit. Vítr přesahoval 30 uzlů a temné hradby mraků na obzoru mohly věštit v příštích chvílích cokoli. Šlo tedy o velmi rozumné rozhodnutí.

Třetí závodní den se závodní pole vydalo k jižnímu cípu Kornat. Následoval dlouhý sprint přes celé Murterské moře k cíli. Ještě foukalo jugo a prudké deště stále zaplavovaly ráno.

Po větrné stránce šlo tedy o velmi vydařený závod, ve kterém si v obou rozjížďkách vedl nejlépe David Polišenský na lodi More 55 More Amore. V první rozjížďce po přepočtu časů skončil o 2 minuty druhý Jaromír Radkovský na jachtě Leo. Třetí místo obsadil Jan Kozina na jachtě Tequila.

Poslední závodní den nezměnil pořadí na čele. Na druhou příčku se však po přepočtu časů dostal Milan Zemánek na jachtě Sagitarius. Třetí příčka i po skončení regaty patřila Janu Kozinovi na jachtě Tequila.

Závodu se zúčastnilo celkem 27 týmů.

Celkové výsledky najdete v příloze pod článkem.

Zde si můžete přehrát průběh závodu.

4520

Dokumenty ke stažení

  • SWX(.pdf, 54,98 KB) - 64 stáhnout (s)

Testy

Návyková Beneteau First 36

Beneteau First 36. Loď na kterou sportovně naladění jachtaři dlouho čekali. Půjde o úspěšného nástupce ceněných starších sester First 36.7 a First 40.7? Podle ohlasů veřejnosti to tak vypadá. Od...

Technika plavby

Proč kotva drží (nedrží)

Nad kotvištěm se přežene vítr a část jachet se rozjede tak, že se ani nezdá, že byly zakotvené. Přitom zakotvené byly, jen špatně. Pojďme se podívat, co je mimo jiné nezbytné, aby kotva...

Vyhledat

Nejbližší události

«září 2024»
poútstčtsone
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30123456
Na horu