showTop
× Search
Kurzy na kapitánské průkazy C a B
Daniel Vodička
/ Kategorie: Technika plavby, Kam jet

Kurzy na kapitánské průkazy C a B

Na začátek listopadu připravujeme dva teoretické kurzy. Pro zájemce o kapitánský průkaz C je určený kurz od 15.11. a teoretický přípravný kurz na zkoušky způsobilosti k vedení námořní jachty stupeň B se bude konat o týden dříve. Tedy pro ty, kteří chtějí plout dále, nebo na větších jachtách. V obou případech půjde o klasický prezenční třídenní kurz od pátku do neděle.

Na jaro jsme vypsali praktický kurz na C. Na palubě jen 4 účastníci, každý s vlastní kajutou. Jíná úroveň kurzu, než jaké jsou u nás běžné. Maximální intenzita a pohodlí. 

Průkaz způsobilosti C vydávaný ministerstvem dopravy má platnost do 16 metrů délky jachty a do vzdálenosti nejvýše 20 námořních mil od pobřežní linie, pokud síla větru nepřesáhne 6 stupňů Beaufortovy stupnice. To mnohým jachtařům nestačí. Chtějí plout dále, na větších jachtách, ale také za silnějšího větru. K tomu již je zapotřebí průkaz způsobilosti B určený pro jachty do délky 24 metrů a do vzdálenosti 200 mil od pobřežní linie.

Oba kurzy začínají odpoledne v pátek v Praze na Císařské louce, budou končit v neděli v podvečer. V následujícím týdnu po kurzu C budou uspořádány zkoušky.

Na přípravném kurzu pro průkaz C se soustředíme na seznámení se s celou paletou předmětů, se kterými se setkáte na zkouškách. Jedná se o základní znalosti nezbytné při ověřování vědomostí i pro kratší plavby na mořích a oceánech. Všechny předměty přednášejí zkušení instruktoři jachtingu. se kterými se máte možnost setkat i na našich praktických kurzech. 

Během kurzu B věnujeme maximální pozornost náročné navigaci v přílivových vodách,tedy jádru zkoušky. Navigační příklad je pro mnohé zájemce o průkaz B příliš vysokou překážkou, proto budeme počítat nejen v sobotu, ale zkušební příklady prosvištíme i během nedělní výuky. Sobota bude věnována meteorologii, která je nezbytností pro bezpečnou plavbu, pro vyhodnocení situace a správná rozhodnutí. Těmto předmětům věnujeme maximální pozornost, v případě nutnosti i na úkor témat ostatních, která vycházejí z vědomostí získaných při vašich plavbách. V dalších předmětech si krátce zopakujeme problematiku C zkoušek, a pak budeme pokračovat hlouběji do tématu, abychom se dostali na úroveň nezbytnou jak pro samotné zkoušky, tak i pro plavbu na otevřeném moři, kde je do bezpečného přístavu mnohem dále.

Máte-li zájem o průkaz C nebo B, přihlaste se na náše kurzy.

Předchozí článek Vrak, který stojí za návštěvu
Další článek Hlavolam jménem vinšna
Vytisknout
1097

Poslední videa


Závodní jachting

ČANY Offshore Cup odstartován

V pondělí 16.září ráno byl z německé maríny Kühlungsborn odstartován již 12. ročník ČANY Offshore Cup. Jachtařsky náročná regata pořádaná Českou asociací námořního jachtingu je zařazena do...

Palagruža Cup

Příznivce offshore regat jistě zaujme avízo na blížící se start již 8. ročníku regaty Palagruža Cup. Závod z Murteru k nejvzdálenější chorvatské výspě. Plavba do nitra Jadranského okeánu...

Testy

Návyková Beneteau First 36

Beneteau First 36. Loď na kterou sportovně naladění jachtaři dlouho čekali. Půjde o úspěšného nástupce ceněných starších sester First 36.7 a First 40.7? Podle ohlasů veřejnosti to tak vypadá. Od...

Technika plavby

Proč kotva drží (nedrží)

Nad kotvištěm se přežene vítr a část jachet se rozjede tak, že se ani nezdá, že byly zakotvené. Přitom zakotvené byly, jen špatně. Pojďme se podívat, co je mimo jiné nezbytné, aby kotva...

Hlavolam jménem vinšna

Vinšna, kapestan, ten naviják v kokpitu, je základem současné jachty plující na plachty. Běžná pomůcka. Stále se ale setkáváme s chybami při jejím použití. Jak se chyb vyvarovat?

Vyhledat

Nejbližší události

«září 2024»
poútstčtsone
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30123456
Na horu