showTop
× Search
Na začátek listopadu připravujeme dva teoretické kurzy. Pro zájemce o kapitánský průkaz C je určený kurz od 15.11. a teoretický přípravný kurz na zkoušky způsobilosti k vedení námořní jachty stupeň B se bude konat o týden dříve. Tedy pro ty, kteří chtějí plout dále, nebo na větších jachtách. V obou případech půjde o klasický prezenční třídenní kurz od pátku do neděle. Na jaro jsme vypsali praktický kurz na C. Na palubě jen 4 účastníci, každý s vlastní kajutou. Jíná úroveň kurzu, než jaké jsou u nás běžné. Maximální intenzita a pohodlí.  Průkaz způsobilosti C vydávaný ministerstvem dopravy má platnost do 16 metrů délky jachty a do vzdálenosti nejvýše 20 námořních mil od pobřežní linie, pokud síla větru nepřesáhne 6 stupňů Beaufortovy stupnice. To mnohým jachtařům nestačí. Chtějí plout dále, na větších jachtách, ale také za silnějšího větru. K tomu již je zapotřebí průkaz způsobilosti B určený pro jachty do délky 24 metrů a do vzdálenosti 200 mil...

Proč kotva drží (nedrží)

Nad kotvištěm se přežene vítr a část jachet se rozjede tak, že se ani nezdá, že byly zakotvené. Přitom zakotvené byly, jen špatně. Pojďme se podívat, co je mimo jiné nezbytné, aby kotva...

Poslední videa


Závodní jachting

Sails of Change chtějí Jules Verne Trophy
Jan Koukal

Sails of Change chtějí Jules Verne Trophy

Držitelem trofeje Julese Vernea (JVT) je kapitán jachty jakékoli konstrukce s jakoukoli posádkou, která zvládne nejrychleji plavbu kolem světa bez zastávky a bez asistence. Od roku 2017 je cena v držení Francise Joyona, který s trimaranem IDEC obeplul glóbus za 40 dní, 23 hodin, 30 minut a 30 sekund. Na tento čas chce zaútočit tým Sails of Change pod vedením Yanna Guicharda a Dony Bertarelliové.

Pokus chce dvojice s podporou devíti dalších námořníků uskutečnit na trimaranu Sails of Change, který se dříve jmenoval Banque Populaire V. Jde o loď velmi úspěšnou, která dokonce v letech 2012-2017 držela samotnou JVT s časem 45:13:42:53. Tehdy stál za kormidlem Loïck Peyron.

V uplynulých třiceti letech došlo k tak překotnému vývoji v konstrukci jachet, že se čas potřebný k obeplutí planety zkrátil na polovinu. Ještě v roce 1993 držel trofej Bruno Peyron, který k plavbě kolem světa potřeboval téměř celých „verneovských“ 80 dní. Největší skok se uskutečnil v roce 2005, kdy opět Bruno Peyron ubral z dosavadního rekordu Oliviera De Kersausona (63:13:59:46) celých 13 dní.

Guichard a jeho tým se tak nyní budou snažit čas stlačit pod 40 dní. V pohotovosti bude posádka od 24. října a bude pečlivě sledovat povětrnostní podmínky a připravovat se k vyplutí. Jakmile taktici vyhodnotí, že situace je příznivá, vyrazí trimaran z La Trinité-sur-Mer do Brestu. Oficiální startovní a cílová čára je mezi francouzským majákem Le Créac´h a britským Lizard Point.

Trimaran z dílny VPLP byl pro potřeby rekordního pokusu zkrácen ze 40 na 37 metrů. Guichardův tým si od toho slibuje lepší aerodynamiku. Úpravy se dotkly i kokpitu a prostředního trupu. Také byl odstraněn motor - energie potřebná pro plavbu má pocházet ze slunce, větru a palubního cyklogenerátoru.

Vedle Guicharda a Bertarelliové na palubě budou Thierry Chabagny, Greg Gendron, Clément Giraud, Jacques Guichard, Pierre Leboucher, Christopher Pratt, Xavier Revil, Benjamin Schwartz a Julien Villon.

Aby byl rekordní pokus platný, musí plavidlo uplout minimálně 21 600 námořních mil, tedy 40 tisíc kilometrů.

387

Testy

Návyková Beneteau First 36

Beneteau First 36. Loď na kterou sportovně naladění jachtaři dlouho čekali. Půjde o úspěšného nástupce ceněných starších sester First 36.7 a First 40.7? Podle ohlasů veřejnosti to tak vypadá. Od...

Technika plavby

Proč kotva drží (nedrží)

Nad kotvištěm se přežene vítr a část jachet se rozjede tak, že se ani nezdá, že byly zakotvené. Přitom zakotvené byly, jen špatně. Pojďme se podívat, co je mimo jiné nezbytné, aby kotva...

Vyhledat

Nejbližší události

«září 2024»
poútstčtsone
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30123456
Na horu