showTop
× Search
Rakouská představa budoucnosti jachtingu
Jan Koukal
/ Kategorie: Zajímavosti

Rakouská představa budoucnosti jachtingu

Co mohou k vývoji lodního stavitelství říct vnitrozemci jako Češi či Rakušané? I tak by se mohly ptát tradiční mořeplavecké národy. Novinka návrhářské firmy Migaloo ze Štýrského Hradce napovídá, že občas je dobré podívat se na věc z jiné perspektivy.

O nových miliardářských superjachtách, ať už poháněných motory či plachtami, můžeme slýchat celkem často. Za pár let však budou diletanti „klouzající po povrchu“ k smíchu. Ti, kteří půjdou s dobou, budou ve stopách kapitána Nema ve vlastních ponorkách zkoumat hlubiny oceánu. Rakouská společnost Migaloo už je na ně připravena se svou superponorkou, kterou sama označuje za „budoucnost jachtingu“.

Plavidlo pojmenované Migaloo M5 je dlouhé 165,8 metru, široké 23 m a ponor při plavbě na hladině dosahuje 8,6 m. Autonomie podle webu výrobce dosahuje osm tisíc mil, pod vodou by ponorka měla vydržet zhruba čtyři týdny a měla by být schopna ponoru do 250metrové hloubky. Pojme 20 pasažérů a 40 členů posádky.

Ve velkém se zde dávkuje luxus. Ponorka je vybavená mobilním bazénem, který se před ponorem „integruje“ do interiéru, vinným sklípkem, kinem, heliportem a dalšími náležitostmi, které pomáhají vyhnat cenu do odpovídajících výšin - 2 miliardy dolarů. To znamená, že milionáři z dobrovolných příspěvků pravděpodobně ostrouhají.

Výkonný šéf společnosti Christian Gumpold uvedl, že cílovou skupinou jsou perspektivní miliardáři, kteří hledají mimořádnou exkluzivitu spolu s bezpečností a dobrodružstvím. Údajně už nějaké takové nalezl a jedná s nimi o případném projektu stavby. Vzhledem k tomu, že jde o zcela nový koncept, budou ve hře značné finanční i časové náklady a případnou stavbu prototypu tak nejspíš bude financovat jen skutečně velmi zapálený investor.

Návrhářské firmy, jako je Migaloo, se obvykle snaží upoutat pozornost majetných lidí a nalákat je na bombastické vizualizace svých vizionářských projektů. Migaloo se zhruba před deseti lety pokusila prorazit s konceptem plovoucích soukromých ostrovů, ale bez větší odezvy. Dílem téhož studia je i návrh plavidla zvaného LST (Limo Sub Tender), tedy luxusní soukromé miniponorky.

Předchozí článek Záchrana v Jižním Pacifiku
Další článek Proč mít lana na přistání připravená takto?
Vytisknout
474

Poslední videa


Závodní jachting

ČANY Offshore Cup odstartován

V pondělí 16.září ráno byl z německé maríny Kühlungsborn odstartován již 12. ročník ČANY Offshore Cup. Jachtařsky náročná regata pořádaná Českou asociací námořního jachtingu je zařazena do...

Palagruža Cup

Příznivce offshore regat jistě zaujme avízo na blížící se start již 8. ročníku regaty Palagruža Cup. Závod z Murteru k nejvzdálenější chorvatské výspě. Plavba do nitra Jadranského okeánu...

Testy

Návyková Beneteau First 36

Beneteau First 36. Loď na kterou sportovně naladění jachtaři dlouho čekali. Půjde o úspěšného nástupce ceněných starších sester First 36.7 a First 40.7? Podle ohlasů veřejnosti to tak vypadá. Od...

Technika plavby

Proč kotva drží (nedrží)

Nad kotvištěm se přežene vítr a část jachet se rozjede tak, že se ani nezdá, že byly zakotvené. Přitom zakotvené byly, jen špatně. Pojďme se podívat, co je mimo jiné nezbytné, aby kotva...

Hlavolam jménem vinšna

Vinšna, kapestan, ten naviják v kokpitu, je základem současné jachty plující na plachty. Běžná pomůcka. Stále se ale setkáváme s chybami při jejím použití. Jak se chyb vyvarovat?

Vyhledat

Nejbližší události

«září 2024»
poútstčtsone
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30123456
Na horu