Program Lodních novin na výstavě For Boat
Lodní noviny se zúčastní veletrhu For Boat. Pro návštěvníky jsme na našem stánku připravili bohatý program.
Na našem stánku jsme pro váš připravili celou řadu zajímavých přednášek. Budou zdarma a stojí za to, si je přijít poslechnout.
Program přednášek
Pátek 10. března
1600: Oldřich Straka – Registrace jachet – co vše je třeba udělat pro registraci jachty
Olda Straka ví nejlépe, co vše je zapotřebí, abyste správně registrovali svoji jachtu. Jaká jsou úskalí, kolik vše stojí. Na závěr bude prostor na dotazy posluchačů.
1700: Jiří Brožek – Unikátní Waddenzee – holandské ostrovy na tradičních plachetnicích
Jirkovi Brožkovi učarovala stále se měnící krajina holandského Waddenzee. Rozsáhlá je mimořádně ekologicky cenná a v roce 2009 byla vyhlášena světovým přírodním dědictvím UNESCO. Ve spojení s tradičními holandskými plachetnicemi nabízí nezapomenutelné zážitky.
Sobota 11. března
1100: Jiří Brožek – Zapomenuté ostrovy – jachting na Azorech
Ještě jednou Jirka Brožek. Tentokrát vás seznámí s Azorskými ostrovy. Je to exotika na dosah ruky. Jedno z nejkrásnějších souostroví na světě, které je turisty stále jen málo navštěvované.
1230: Jan Hirnšal – Závodní loď snů – jak vybrat správnou loď pro regaty
Jeden z našich nejlepších námořních jachtařů, stříbrný z MS ORC, vás seznámí s tím, co vše je třeba vzít v úvahu, pokud plánujete pořízení závodní jachty. Vše o handicapu, konstrukci, vybavení, elektronice, plachtách. O důvodech pro a proti.
1400: Tomáš Jonáš Janda – Katamarany – výhody a nevýhody
„Jonáš“ je velkým fandou lodí se dvěma trupy. Je jejich propagátorem, ale i výrobcem a designérem. Řekne vám, co od nich můžete čekat, kde jsou jejich klady, jaké jsou zápory. Vyvrátí mýty, které se kolem nich tradují.
1530: Pavel Nesvadba – Jachting ve fotografii – malá škola fotografování jachtingu
S tvorbou špičkového fotografa Pavla Nesvadby se setkáváte na stránkách Lodních novin již mnoho let. V souvislosti se soutěží Fotografie roku Lodních novin jsme ho požádali, aby se s vámi podělil o část svého know how.
1630: Vyhlášení výsledků soutěže Fotografie roku Lodních novin
Neděle 12. března
1100: Daniel Vodička – Přístavní manévry - jak dokonale zvládnout jachtu v přístavu
To nejtěžší čeká na jachtaře v přístavu. Jak zvládnout loď tak, aby příjezd do přístavu nebyl okamžikem stresu? Fígle a triky, které pomohou nejen začátečníkům, ale i velmi zkušeným jachtařům.
1230: Kateřina Staňková (Křelinová) – Bezpečnost na moři a odpovědnost kapitána jachty – co je třeba vědět, než vyplujete s posádkou
Kateřina Staňková (Křelinová) je odbornicí na bezpečnost na moři. Své mimořádné zkušenosti umí předávat poutavou formou. Kromě jiného vám objasní, co vše má skipper jachty během plavby na triku, co si může dovolit a kdy riskuje, že bude případnou škodu splácet do konce života.
K tomu všemu vás Jan Kocman naučí, jak se zaplétají lana a co vše si můžete sami udělat.
Dále Jan Johan Hirnšal ukáže, jaká jsou základní pravidla pro opravu plachet.
No a třešničkou na dortu bude dárek z Francie od Milana Koláčka. Půjde o profil karbonového stěžně, jaký jste ještě neviděli. Než se zlomil při překlopení trimaranu Musandam – Oman Sail nedaleko Grónska, byl 30 metrů dlouhý.
5842
Související články
Proč funguje otáčení na vazáku i na lodi se dvěma kormidly?
Proč funguje otáčení na vazáku i na lodi se dvěma kormidly?
To že se nám loď začne otáčet kolem lana, když přidáme plyn dopředu, už asi víme. Často ale na našich kurzech slýcháme, že proto, aby se loď začala otáčet, je potřeba vytočit kormidlo. Je tomu opravdu tak? A jak to funguje i na lodích se dvěma kormidelními listy?
Vyplutí z maríny při bočním větru
Vyplutí z maríny při bočním větru
Pokud vyplouváme s lodí v maríně od mola v bočním větru, klíčové je pro nás záďové návětrné lano. Díky němu jsme schopni držet loď stabilně a mezitím odvázat ostatní lana pro bezpečné odplutí. To už je snad pro všechny ohraná písnička. V článku se ale zaměříme na jiný detail vyplouvání, který nám také často umí situaci značně zkomplikovat. Ten přichází o chvilku později.
A není to nízko, Antone Pavloviči?
A není to nízko, Antone Pavloviči?
Kotvíme u Vrgady, nedaleko motorák honí grupu delfínů a od Biogradu se blíží katamaran s vytaženou hlavní plachtou. Ráhno posazené tak šeredně vysoko, že hlavaska připomíná spíše jen větší japonskou vlajku bez rudého středu.