O loď méně ve Volvo Ocean Race
V etapě do Aucklandu bude flotila Volvo Ocean Race o jednu loď chudší. Týmu Vestas, který se v etapě do Hongkongu srazil s rybářskou lodí, se nepodařilo škody na přídi opravit.
Z tragické nehody týmu Vestas s rybářskou lodí během čtvrté etapy Volvo Ocean Race z Melbourne do Hongkongu zatím nic neprosáklo. Stále nebylo zveřejněno, zdali rybáři během nehody svítili, nebo o jak velkou loď šlo. Pořád ticho.
Jedno ale jasné je. Vestas se nezúčastní 6. etapy z Hongkongu do Aucklandu. Jachtu se nepodařilo včas opravit a do Aucklandu zamířila na palubě kontejnerové lodě. Při opravě dělají potíže mimo jiné i striktní pravidla třídy VO65. Aby jachta vyhověla předpisům třídy, musí být nová část přídě vyrobena v italské loděnici Persico a odtud odeslána do Aucklandu. Na Novém Zélandu pak dojde k opětovné kompletaci jachty. Výhodou u protinožců je i zázemí hi-tech loděnic, které jsou schopné tuto náročnou operaci zvládnout v požadovaných podmínkách a kvalitě. Jachta Vestas by měla být hotova před inshore závodem v Aucklandu.
4015
Související články
Potopení Bayesian. Chyba posádky, nebo loděnice?
Potopení Bayesian. Chyba posádky, nebo loděnice?
Superjachta Bayesian dlouhá 56 metrů se potopila během pár minut 19. srpna u pobřeží Sicílie. Sedm osob při nehodě zemřelo. Výrobce lodi Perini Navi od počátku hlučně svaloval vinu na profesionální posádku. Objevují se ale podezření, že by italská loděnice mohla být potrefenou husou.
Kritická situace v přístavu
Kritická situace v přístavu
Odpoledne jste dorazili do přístavu, vyvázali jste se zádí a nebyli jste dost důkladní. V noci přišla bouřka a vaše jachta začala rohem zádi brousit molo. Co s tím?
O nebezpečí kotvení v mořské trávě
O nebezpečí kotvení v mořské trávě
To můžeme říkat pořád: „Nekotvi na řasách, nekotvi na řasách, nekotvi na řasách!“ No a co se děje? Stále kotví na řasách. A to je důvod ztroskotání katamaranu před Maslinicí.