showTop
× Search
Na začátek listopadu připravujeme dva teoretické kurzy. Pro zájemce o kapitánský průkaz C je určený kurz od 15.11. a teoretický přípravný kurz na zkoušky způsobilosti k vedení námořní jachty stupeň B se bude konat o týden dříve. Tedy pro ty, kteří chtějí plout dále, nebo na větších jachtách. V obou případech půjde o klasický prezenční třídenní kurz od pátku do neděle. Na jaro jsme vypsali praktický kurz na C. Na palubě jen 4 účastníci, každý s vlastní kajutou. Jíná úroveň kurzu, než jaké jsou u nás běžné. Maximální intenzita a pohodlí.  Průkaz způsobilosti C vydávaný ministerstvem dopravy má platnost do 16 metrů délky jachty a do vzdálenosti nejvýše 20 námořních mil od pobřežní linie, pokud síla větru nepřesáhne 6 stupňů Beaufortovy stupnice. To mnohým jachtařům nestačí. Chtějí plout dále, na větších jachtách, ale také za silnějšího větru. K tomu již je zapotřebí průkaz způsobilosti B určený pro jachty do délky 24 metrů a do vzdálenosti 200 mil...

Proč kotva drží (nedrží)

Nad kotvištěm se přežene vítr a část jachet se rozjede tak, že se ani nezdá, že byly zakotvené. Přitom zakotvené byly, jen špatně. Pojďme se podívat, co je mimo jiné nezbytné, aby kotva...

Poslední videa


Závodní jachting

Nehezká skvrna na Sydney Hobart
Daniel Vodička
/ Kategorie: Ostatní regaty

Nehezká skvrna na Sydney Hobart

Na vítěze závodu Rolex Sydney Hobart se muselo čekat až do projednání protestu. U protestní komise zvítězila podle výsledku na trati druhá Ichi Ban.

O vítězství v handicapu bojovala dvojice jachet TP 52 Celestial a Ichi Ban. Celestial na vodě zvítězila, ale byl na ní podán protest. Vlastně protesty dva. Jeden podala jachta Ichi Ban, druhý závodní komise.

Důvodem protestu byla nešťastná situace v Bassově průlivu. Na palubě Celestial se někomu z posádky spustil nedopatřením přístroj PLB. Protože mohlo jít o muže přes palubu, snažili se záchranáři Celestial kontaktovat vysílačkou. Protože se to nepodařilo, kontaktovali nedaleko plující Ichi Ban. Ta to nejprve zkusila vysílačkou a když nebyla úspěšná, použila bílou světlici k upoutání pozornosti. Teprve pak bylo možné se s Celestial spojit.

A zde je zakopaný pes. Ve vypsání závodu je uvedeno, že po celou dobu závodu musí být vysílačka monitorována. Což nebyla. Proto byly na Celestial podány protesty a proto přišla o vítězství.

Posádka Celestial se později snažila ještě celou věc otevřít, ale nepodařilo se.

Co říci k takovému vítězství Ichi Ban? Snad jen: „Je to vydřené vítězství!“

1889

Testy

Návyková Beneteau First 36

Beneteau First 36. Loď na kterou sportovně naladění jachtaři dlouho čekali. Půjde o úspěšného nástupce ceněných starších sester First 36.7 a First 40.7? Podle ohlasů veřejnosti to tak vypadá. Od...

Technika plavby

Proč kotva drží (nedrží)

Nad kotvištěm se přežene vítr a část jachet se rozjede tak, že se ani nezdá, že byly zakotvené. Přitom zakotvené byly, jen špatně. Pojďme se podívat, co je mimo jiné nezbytné, aby kotva...

Vyhledat

Nejbližší události

«září 2024»
poútstčtsone
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30123456
Na horu