Koláček s Tomkem první ve dvou kategoriích
Milan Koláček s Milanem Tomkem na Marina 21 vedou ve dvou kategoriích závodu Rolex Middle Sea Race. Navzdory roztržené hlavní plachtě, navzdory nekonečným soubojům s bezvětřím.
Koláček s Tomkem musí být neuvěřitelně unavení. Souboj s bezvětřím je horší než silný vítr. Speciálně pro dvoučlennou posádku. Je třeba sledovat každý vánek, využít cokoli. K tomu musíte stále měnit plachty. Nikdy nepřestat bojovat. Na spánek není čas. Bojujete, nespíte, padáte na hubu. A za noc uplujete 15 mil! To není povzbuzující.
Navíc souboj v handicapu. Říká se, že rychlejší jachty stojí v bezvětří pomaleji. Co to znamená? Handicap přepočítává v cíli časy tak, aby spolu mohly závodit pomalejší a rychlejší jachty. Rychlejší jachtě nestačí být v cíli před pomalejší, musí tam být výrazně dříve, aby i po přepočtu časů byla vpředu.
Proto je bezvětří mor na rychlejší jachty. Vzpomeňte si, kolikrát Koláček s Tomkem na Marina 21 ujeli soupeřů. A kolikrát pak uvízli v bezvětří a byli znovu dojetí. Frustrující když víte, že vaše hodiny tikají rychleji.
Nyní to vypadá, že je naše dvojice z nejhoršího venku. Blíží se ostrovu Pantaleria. Jsou první v kategoriích Doublehanded a v ORC 5. Do cíle zbývá 200 mil na ostré kurzy. Alespoň dle předpovědi.
Ta však často nesouhlasí s realitou, hlásí Milan Koláček. V noci ve větru 35 uzlů znovu museli znovu opravovat roztrženou hlavní plachtu. Vítr by měl přitom nyní sílit a kurz na něj by měl být ostřejší. To bude na zalepenou plachtu velký záhul.
Nezbývá než držet palce, aby do cíle vydržela a naši na Marina 21 dovezli skvělý výsledek až na Maltu.
524
Související články
30 uzlů? 40 uzlů? Spinaker?
30 uzlů? 40 uzlů? Spinaker?
Do jak silného větru můžete vytáhnout spinaker? Tedy abyste ho dokázali také v pořádku stáhnout. Ptali jsme se Milana Koláčka.
Poslední kurzy na moři...
Poslední kurzy na moři...
Na konec září máme volná poslední místa na třídenním kurzu přístavních manévrů v Chorvatsku. A dvě místa na životní plavbě na plachetnici s naším nejlepším sólovým jachtařem Milanem Koláčkem. S nejistotou, která dnes všude panuje, je to sice rizikový podnik, ale to společně zvládneme. A další už nebudou...
Nové kurzy v srpnu a září
Nové kurzy v srpnu a září
V srpnu a září jsme pro vás vypsali nové kurzy. Pro ty, kteří teprve pojedou na jachtu, máme připravené pražské kurzy přístavních manévrů pro osvěžení znalostí. Dále je tu oblíbený kurz servisu a údržby lodního motoru, vyčerpávající třídenní kurzy přístavních manévrů v Chorvatsku a kurz trimu a sólového jachtingu pro nejnáročnější s Milanem Koláčkem v Řecku.
Kurz trimu s Milanem Koláčkem pro nejnáročnější
Kurz trimu s Milanem Koláčkem pro nejnáročnější
V týdnu od 4. do 11. dubna proběhnou v Řecku dvě školení trimu a sólového jachtingu na atraktivní jachtě Pogo 12,50. Školitelem bude náš nejlepší sólový jachtař Milan Koláček. Máte šanci se učit od nejlepšího.
Dotaz pro Milana Koláčka
Dotaz pro Milana Koláčka
Milana Koláčka jsme se zeptali na to, jaký by instaloval autopilot desetimetrovou jachtu. Kdo by mohl vědět o autopilotech více, než sólový jachtař, který je na nich závislý?