showTop
× Search
Protože je stále dost těch, kteří se s plachetnicemi snaží o nemožné, rozhodli jsme se pro vás vyhledat podjezdové výšky chorvatských mostů. Pokud vám tam budou nějaké mosty chybět, napište nám. Pošlete nám lokalitu, která vám v našem seznamu chybí a případně i výšku daného mostu, pokud ji znáte. A ještě jedno upozornění. Pokud najdete na internetu, že vaše loď má výšku stěžně 16,3 metru, určitě se nevydávejte pod most Ždrelac, který má uvedenu výšku 16,5 m. Nezapomeňte, že na vrcholu stěžně máte ještě instalovanou VHF anténu a sondu větroměru. Ta může mít výšku dalších 0,5 m (některé jsou i delší) a její cena by vás mohla překvapit. V případě, že více zdrojů uvádí rozdílnou výšku mostu, uvádíme tu nižší, případně uvedeme více zdrojů. Všechny uvedené údaje jsou orientační a neobviňujte nás z lámání svých stěžňů. Za informace neručíme. Podívejte se ještě do mapy. Vy jste kapitáni. Mosty jsou seřazeny podle své vzdálenosti k rovníku.   ...

Poslední videa


Závodní jachting

Koláček s Tomkem první ve dvou kategoriích
Daniel Vodička
/ Kategorie: Ostatní regaty

Koláček s Tomkem první ve dvou kategoriích

Milan Koláček s Milanem Tomkem na Marina 21 vedou ve dvou kategoriích závodu Rolex Middle Sea Race. Navzdory roztržené hlavní plachtě, navzdory nekonečným soubojům s bezvětřím.

Koláček s Tomkem musí být neuvěřitelně unavení. Souboj s bezvětřím je horší než silný vítr. Speciálně pro dvoučlennou posádku. Je třeba sledovat každý vánek, využít cokoli. K tomu musíte stále měnit plachty. Nikdy nepřestat bojovat. Na spánek není čas. Bojujete, nespíte, padáte na hubu. A za noc uplujete 15 mil! To není povzbuzující.

Navíc souboj v handicapu. Říká se, že rychlejší jachty stojí v bezvětří pomaleji. Co to znamená? Handicap přepočítává v cíli časy tak, aby spolu mohly závodit pomalejší a rychlejší jachty. Rychlejší jachtě nestačí být v cíli před pomalejší, musí tam být výrazně dříve, aby i po přepočtu časů byla vpředu.

Proto je bezvětří mor na rychlejší jachty. Vzpomeňte si, kolikrát Koláček s Tomkem na Marina 21 ujeli soupeřů. A kolikrát pak uvízli v bezvětří a byli znovu dojetí. Frustrující když víte, že vaše hodiny tikají rychleji.

Nyní to vypadá, že je naše dvojice z nejhoršího venku. Blíží se ostrovu Pantaleria. Jsou první v kategoriích Doublehanded a v ORC 5. Do cíle zbývá 200 mil na ostré kurzy. Alespoň dle předpovědi.

Ta však často nesouhlasí s realitou, hlásí Milan Koláček. V noci ve větru 35 uzlů znovu museli znovu opravovat roztrženou hlavní plachtu. Vítr by měl přitom nyní sílit a kurz na něj by měl být ostřejší. To bude na zalepenou plachtu velký záhul.

Nezbývá než držet palce, aby do cíle vydržela a naši na Marina 21 dovezli skvělý výsledek až na Maltu.

1084

Testy

Technika plavby

Vyhledat

Nejbližší události

«říjen 2025»
poútstčtsone
293012345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Na horu