showTop
× Search
Kanárské ostrovy
Vojtěch Sládeček
/ Kategorie: Počasí, Kam jet

Kanárské ostrovy

Pokud již máte nějaké jachtařské zkušenosti, máte propluté Chorvatsko, nebo Řecko, Kanárské ostrovy mohou být další zajímavou výzvou vaší jachtařské kariéry. Souostroví, které leží v Atlantiku, západně od Afriky je výbornou jachtařskou destinací. Ostrovy jsou od sebe vzdálené podobně jako některé ostrovy v Řecku, tedy většinou mezi 40-60 NM. Vlny Atlantiku a zesilující vítr mezi ostrovy jsou zajímavou výzvou, ale krásné ostrovy, zátoky a městečka skvělou kompenzací, když se na plavbu dobře nachystáte.

Počasí bývá většinu roku stabilní, převládají severní a severovýchodní pasátové větry.

My jsme vždy vyplouvali z Tenerife, které jé výhodné leteckou dostupností z Prahy. Na ostrov se většinou dostanete s jedním přestupem v Barceloně, nebo v Miláně. Infrastruktura je na ostrově výborná, není problém si půjčit auto, nebo dojet na nákup.

Vydat se můžete na severní ostrovy Gran Canaria, Fuerteventura a Lanzarote. Ostrovy jsou více písečné, sopečné a kamenité a jsou rájem surfařů.

Naopak jižní ostrovy s překrásnou La Gomerou s vavřínovým pralesem a La Palmou jsou více zelené a živé. Na objetí severní i jižní části je dobré počítat určitě se 14denní plavbou s delšími přeplavbami. Pokud chcete dovolenkovější variantu, je lepší lokality rozdělit. Za týden se dá krásně doplout z Tenerife do San Sebastian na La Gomeře, do Santa Cruz na La Palmě a zase zpět. Stihnete krásné přeplavby i poznávání vnitrozemí.

Maríny jsou zde výborně vybavené, kotví se pomocí mooringů. Vždy si musíte domluvit příjezd přes VHF, nejprve s port control a poté s marínou. Často také musíte po připlutí absolvovat celní odbavení, vzhledem k tomu, že jsou ostrovy často první nebo poslední zastávkou před přeplutím Atlantiku.

Image
Na co je dobré si dát před vyplutím však pozor, jsou tzv. Wind Acceleration Zones. Jedná se o trysky mezi ostrovy, kde se zrychlí vítr okolo vysokých hor. V těchto zónách může vítr zesílit až o 15 – 20 uzlů, než je v předpovědi a než fouká na otevřeném moři. Je proto dobré se na průjezd těmito zónami včas připravit a zarefovat plachty. Zóny jsou v pilotech dobře vyznačeny a charterové společnosti vás na ně budou často upozorňovat.

Kanárské ostrovy jsou již považovány za přílivovou oblast. Výška přílivů je většinou kolem 2-2,5 metru. Na to je třeba dávat zvláště pozor při kotvení v zátokách, nebo u vjezdových mol a zdí, které nejsou pohyblivé.

Předchozí článek Tentokrát správné řešení z Wannsee
Další článek Když zlobí rychloměr
Vytisknout
722

Poslední videa


Závodní jachting

ČANY Offshore Cup odstartován

V pondělí 16.září ráno byl z německé maríny Kühlungsborn odstartován již 12. ročník ČANY Offshore Cup. Jachtařsky náročná regata pořádaná Českou asociací námořního jachtingu je zařazena do...

Palagruža Cup

Příznivce offshore regat jistě zaujme avízo na blížící se start již 8. ročníku regaty Palagruža Cup. Závod z Murteru k nejvzdálenější chorvatské výspě. Plavba do nitra Jadranského okeánu...

Testy

Návyková Beneteau First 36

Beneteau First 36. Loď na kterou sportovně naladění jachtaři dlouho čekali. Půjde o úspěšného nástupce ceněných starších sester First 36.7 a First 40.7? Podle ohlasů veřejnosti to tak vypadá. Od...

Technika plavby

Proč kotva drží (nedrží)

Nad kotvištěm se přežene vítr a část jachet se rozjede tak, že se ani nezdá, že byly zakotvené. Přitom zakotvené byly, jen špatně. Pojďme se podívat, co je mimo jiné nezbytné, aby kotva...

Vyhledat

Nejbližší události

«září 2024»
poútstčtsone
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30123456
Na horu