Jak uvolnit kotvu
Stojíte zádí k molu s přídí na kotvě. Vyplouváte, vytahujete kotvu a spolu s ní taháte i řetěz vedlejší jachty.
Je třeba cizí řetěz uvolnit, ale jak na to? Zvednutá část řetězu váží nejméně 40 kg a v leže na přídi se vám jej nedaří jednou rukou přizvednout.
Řešení je snadné. Svoji kotvu vytáhnete nad hladinu. Vyvazovací lano uvážete na vazák na přídi, provléknete ho pod nechtěným kotevním řetězem a napnuté uvážete znovu na vazák.
Nyní spustíte svoji kotvu níže, dokud se neuvolní z řetězu. Pak kotvu vytáhnete a cizí řetěz spustíte na dno.
Jednoduché a neuženete si u toho kýlu.
9671
Související články
Kotvení na velkých hloubkách
Kotvení na velkých hloubkách
Na jaké hloubce jste ochotni zakotvit s charterovou jachtou? Myslím bezpečně zakotvit. Ve všech ohledech slova bezpečně. Na standardní charterové jachtě s 50 metry kotevního řetězu.
Kolik je třeba kotevního řetězu
Kolik je třeba kotevního řetězu
Na charterových jachtách v Chorvatsku bývá 50 metrů kotevního řetězu. V Řecku je to často 70 metrů. Čím více řetězu, tím lépe drží kotva. Proč tedy nemít 100 metrů?
O nebezpečí kotvení v mořské trávě
O nebezpečí kotvení v mořské trávě
To můžeme říkat pořád: „Nekotvi na řasách, nekotvi na řasách, nekotvi na řasách!“ No a co se děje? Stále kotví na řasách. A to je důvod ztroskotání katamaranu před Maslinicí.